Sokan, akik eddig bizonytalanok voltak, így inkább visszatérhetnek a benzines vagy dízel autókhoz.
A Föld napján túl is naponta merül fel a fenntarthatóság kérdése. Egyre több területen, így ma már az ingatlanvásárlás folyamatában is megkerülhetetlen ez a téma, hiszen egyre fontosabb szemponttá válik, egyre több befektető és vásárló keresi az olyan ingatlanokat, amelyek környezetbarátnak, fenntarthatónak számítanak. Nem egyszerű ez természetesen a nagyvárosok közepén, így Budapesten sem. Vajon mi a helyzet ezen a téren a mindig népszerű és frekventált budapesti belvárosban? Figyelnek a fenntarthatóságra az ingatlanvásárlók?
„Nyilván egy nagyváros közepén kicsit másképp értelmezzük a fenntartható ingatlan fogalmát” – kezdi Ben-Ezra Orran, a belvárosi ingatlanok specialistája, a Central Home szakértője. „Értelemszerűen itt kevésbé beszélhetünk zöld energiaforrásokról, nemigen tudunk napelemekkel vagy szélerőművekkel kalkulálni egy belvárosi ingatlan felújításánál, egyelőre igen ritka, hogy napkollektor kerüljön egy belvárosi társasház tetejére, bár a jövőben talán ezt is lehetséges lesz. Ugyanakkor a 2022-ben kezdődött energiaválság már felhívta a figyelmet arra, hogy nagyon nem mindegy, milyen energiafelhasználása van az adott ingatlannak, így megnőtt az érdeklődés a magasabb fokú energiatanúsítvánnyal rendelkező lakások iránt.”
Az egyik fontos szempont, amelyet a vevők szinte elsőként néznek, az energiatakarékos nyílászárók kérdése. Szinte minden vevő rögtön kipróbálja, teszteli, hogy miként nyílnak és záródnak az ablakok, a modern, többrétegű, jól záródó ablakokat részesítik előnyben. Ugyancsak fontos a falak és a tetőszerkezet szigetelése, hiszen ez is nagyon sokat jelenthet a fűtési költségekben. Ez utóbbinál a gázzal kapcsolatos kockázat miatt ma már többnyire az elektromos fűtéseket részesítik a vevők előnyben, a hatékony fűtő-hűtő klímák, okosvezérlésű rendszerek mindenképpen erénynek számítanak egy ingatlan megtekintése során, ugyanúgy ahogyan a víztakarékos rendszerek is. A belvárosi ingatlanokban gyakran kisebb a víznyomás, ezért fontos lehet olyan eszközöket választani, amelyek kevesebb vizet használnak.
„Nem véletlenül ugrottak meg a belvárosi ingatlanok esetében a felújítási költségek sem” – mondja a Central Home szakértője. – „A befektetők különösen nem, de a privát lakásvásárlók sem szeretnek ma már kompromisszumokat kötni: a magas minőség szinte természetes elvárás a lakások felújításával kapcsolatban. Ide számítom azt például, hogy környezetbarát, fenntartható forrásból származó anyagokat használjanak egy-egy adott lakásnál.”
A lakás elhelyezkedése is nagyon fontos szempont lehet a fenntarthatóság szempontjából. Sokan keresnek olyan ingatlanokat, amelyek a tömegközlekedési lehetőségekhez, kerékpárutakhoz, sétálóövezetekhez közel vannak, ahol a környéken könnyedén meg lehet vásárolni az alapvető élelmiszereket és egyéb fogyasztási cikkeket, gyalogosan is el lehet érni különböző szolgáltatásokat. Ily módon minimalizálni lehet az autóhasználatot, és ezáltal csökkenteni a környezetre gyakorolt káros hatást.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A modern ingatlanpiac tehát egyre inkább figyelembe veszi ezeket a fenntarthatósági szempontokat, és egyre több ingatlanfejlesztő és építtető törekszik zöld, fenntartható lakó- és munkakörnyezetek létrehozására. Új építésű ingatlanokban gyakran már beépítik ezeket a fenntarthatósági elemeket, de a felújított belvárosi ingatlanokban is egyre gyakrabban találkozhatunk velük. Fontos azonban vásárlás előtt akár szakértő segítségét is kérni és alaposan átvizsgálni az ingatlanokat, és meggyőződni róla, hogy megfelelnek-e a fenntarthatósági kritériumoknak.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








