Itt a lista: ilyen reklámokkal befolyásolják legtöbbször a magyar agyakat a tévék

Itt a lista: ilyen reklámokkal befolyásolják legtöbbször a magyar agyakat a tévék

2020. október 2. 15:33

Elfogadta és honlapján közzétette a Médiatanács a televíziókban az idei első félévben közzétett új reklámszpotokról szóló tanulmányt, amelyből kiderült, hogy továbbra is élelmiszereket és gyógyhatású szereket reklámoznak leginkább - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága pénteken.

A közlemény szerint a hatóság hetvenhat televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol 2322 féle új hirdetést mintegy 3 millió alkalommal ismételtek. Az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiségnek több mint a felét - 51,9 százalékát - tették ki, amely szinte megegyezik a tavalyi időszak 52,2 százalékával.

A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon - ilyen többek között a Viasat 3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN - láthatták a nézők. Az új kampányokban a piaci szektorok közül a kereskedelem vezetett 39,3 százalékkal - ez a részesedés 5,6 százalékkal magasabb, mint tavaly -, ezen belül a reklámok harmada élelmiszereket népszerűsített.

A szektorok közül a második helyre kerültek a gyógyhatású készítmények 12,1 százalékkal, újból megelőzve a szabadidőszektort, amely tavalyhoz képest visszaesett (8,4 százalékról 5,9 százalékra). A hangsúlyozottan hazai származású terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya bár továbbra is rendkívül alacsony, a tavalyi azonos időszakhoz képest jelentősen emelkedett (3,4-ről 4,9 százalékra) - írták.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 22. vasárnap
Júlia, Rita
20. hét
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. május 21. 19:24