Lakást venne Pekingben a Nobel-díjjal járó pénzjutalomból Mo Jen (Mo Yan), az irodalmi elismerés idei nyertese, ám a kínai főváros ingatlanárai miatt az összeg csupán egy szerényebb hajlékra elegendő.
A kérdés, hogy Mo mire költené a Nobel-díjjal járó 7,5 millió jüant (257 millió forint), a Hszinhua hírügynökség egy interjújában hangzott el, s a kínai realitásokat tükröző volta miatt hamar a csaknem háromszáz millió felhasználót jegyző Sina mikroblog felkapott témája lett. A kérdéshez hozzászólók kiszámolták: a jelenlegi, négyzetméterenkénti több mint 50 ezer jüanos (1,7 millió forint) átlagárakon számolva az irodalmi Nobel-díjas egy körülbelül 120-130 négyzetméteres lakást tud a fővárosban vásárolni, annak is csupán a belvárostól kissé távolabb eső részein.
Más országokban legalább öt lakásra telne ebből a pénzből - jegyezték meg az internetes közösség tagjai. Ha nem emelik a díjjal járó pénzjutalmat, a Nobel-díj hamarosan elveszti vonzerejét a kínai emberek számára - viccelődött egy hozzászóló. Mások azt említették meg, a kérdés is azt bizonyítja, Mo Jen egyike az átlagos kínai embereknek, ami sokaknak reményt adhat: nem lehetetlen elérni álmaikat. A gyakorlatiasabbak hozzátették: hiába vásárol valaki lakást, annak felújítási, fenntartási és kezelési költségei is az egekben járnak Pekingben, tehát reálisabb egy még szerényebb lakással számolni. További gondokat jelenthet az ingatlanpiac lehűtésére hozott központi szabályozás, miszerint a fővárosban jelenleg csak az vásárolhat ingatlant, aki ott van bejelentve, illetve bizonyítani tudja, hogy legalább öt éven át ott dolgozott és fizetett adót.
Ugyancsak a Sina mikroblogon szólt hozzá a témához Csen Kuang-piao (Chen Guangbiao), az egyik legjótékonyabbnak tartott kínai üzletember. Csen felajánlotta: Mo Jennek adja az egyik pekingi villáját, hogy az írónak ne kelljen a lakhatás miatt aggódnia, és energiáját inkább az írásra fordíthassa. Az üzletember a 2008-as szecsuáni (Sichuan) földrengés után vált országszerte ismertté, akkor 100 millió jüant (3,4 milliárd forint) adományozott az újjáépítésre, ő maga másfél hónapig segédkezett a területen.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








