A mai nappal befejeződött a fővárosban a távfűtési szolgáltatás. Az idei fűtési szezonban 9,8 millió GJ energiát értékesített a FŐTÁV, ami mintegy 5 százalékkal volt kevesebb az előző évihez képest. A fogyasztáscsökkenés a melegebb időjárásnak, illetve az ingatlankorszerűsítési programoknak tudható be - olvasható a fővárosi távhőszolgáltató közleményében.
Budapesten a jogszabályokban meghatározott időpontban, azaz május 15-én befejeződött a távfűtési szolgáltatás. A FŐTÁV Zrt. szerződés szerint teljesíti a fűtési rendszer leállítását. Ez azt jelenti, hogy aki szerződésben még nem rendelkezett a fűtési rendszer leállításáról, annál május 15-én leállt a távfűtés. Szélsőséges időjárási fordulatnál - amilyenre az elmúlt években is volt példa - a lakóközösség által erre felhatalmazott személy eseti írásos megrendelésével természetesen május 15-e után is visszaindítható a távfűtés.
Az idei fűtési időszak 183-200 napig tartott, ami az egyes felhasználók esetében az elő- és utófűtési időszak igényeitől függően alakult. Április végén még csaknem 75 ezer lakásban biztosította a FŐTÁV a fűtés rendelkezésre állását.
A klasszikus értelemben vett (október 15-étől április 15-éig tartó) 184 napos fűtési időszak átlaghőmérséklete 4,45 Celsius-fok volt. A szezon legmelegebb napján a napi átlaghőmérséklet 17,9 Celsius-fok, a leghidegebb napján -10,9 Celsius-fok volt. A szezon hónapjaink átlaghőmérsékletei a most tapasztaltakhoz hasonlóan szeszélyes képet mutattak. Az utóbbi 15 év havi külső levegőhőmérsékleteinek átlagához képest a november több mint 2 Celsius-fokkal alacsonyabb volt, ezzel szemben a december és a január havi átlaghőmérséklet a szokotthoz képest 2-3 fokkal melegebb lett, míg a február, ahogy azt tapasztalhattuk, szokatlanul hidegre sikerült, és végül a márciusban ismét az átlagnál több fokkal melegebb volt. Az ingadozások a szezon során kiegyenlítődtek, és így az átlaghőmérséklet alig volt magasabb az elmúlt 15 évinél.
A FŐTÁV az idei októbertől-áprilisig tartó szezonban mintegy 9,8 millió GJ energiát értékesített, ami mintegy 5 százalékkal volt kevesebb, mint az előző évben, köszönhetően főként a melegebb időjárásnak, illetve a már több éve folytatódó felhasználói megtakarítási intézkedéseknek, hőszigeteléseknek, fűtéskorszerűsítéseknek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








