A családi házak jó részének eladása igazi kihívást jelent a jelenlegi gazdasági helyzetben, mivel a nagy alapterület miatt magasabb árak, illetve az égbe szökő rezsiköltségek alaposan megrostálták a vevőket. A kínálat országszerte óriási - nagy probléma azonban, hogy ez sokszor nem feltétlenül esik egybe a kereslettel - írja a Portfolió.hu.
A 80-as évek végén, 90-es évek elején sokan irigykedve néztek a családi házakban lakókra, hiszen a saját kert, a szomszédok hiánya, valamint a tágas alapterület szinte paradicsomi életkörülményeket ígért. Részben ennek is köszönhető a 90-es évek elején-közepén divatos "kiköltözési hullám", amikor a főváros környékén gombamód épültek a szebbnél-szebb ingatlanok, melyek közül nem kevés értéke meghaladja a 100 millió forintot. Vidéken is sokszor kisebb verseny alakult ki a háztulajdonosok között: ki tud szebb és nagyobb házat építeni - vagyis a piacon már meglévő, jellemzően a 60-as, 70-as években épült házak kínálata mellett kialakult egy "kvázi luxus"-nak nevezett szegmens a családi házak piacán. Közös bennük, hogy egyiket sem könnyű eladni.
Amiből a ház ára lesz
Noha az eladási ár meghatározása szempontjából hasonló szempontokat kell figyelembe venni, mint egy normál téglalakás esetében, az eladó házak árazásánál fontos tudni, hogy a piac mozgása lassabb, elsősorban a magas árfekvésű kategóriában, illetve bele kell számítani az árba a telekértéket is (ami bizonyos extrém esetekben többet ér, mint maga a ház), valamint az esetleges kiegészítő ingatlanokat, mint például a garázs, vagy a melléképületek.

Jelentősen befolyásolhatja az árat az alkalmazott építőanyagok fajtája és minősége: a piacon a vályogból készült házaktól kezdve a könnyűszerkezetes házakon át a minőségi anyagokból készült ingatlanokig széles a paletta. Nem árt azzal sem tisztában lenni, hogy egy elsőre lakóháznak látszó családi ház nem biztos, hogy papíron is lakóingatlan, sok esetben - főleg vidéken, nyaraló-negyedekben - ezek üdülőként vannak besorolva - ma már ez azonban az alaposan lecsökkentett illeték miatt nem feltétlenül jelent hátrányt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








