Rossz villany vagy gázszámla? Ki ne találkozott volna már ezzel! Egy-egy félreértés még nem a világ vége, de amikor havonta átlagosan háromból egy háztartás rossz gáz vagy villanyszámlát kap, ott már valami baj van a nagy-britanniai szolgáltatókkal...
Az uSwitch felmérése szerint az energiafogyasztók számlái közül mindössze 26 százalék az, ami teljes mértékben, mindenben megfelel a valóságnak, miközben 10-ből négynek átlagosan kevesebbet számláztak, 4 fogyasztóból egy pedig többet kellene fizessen a szolgáltatónak a számla összeg szerint.
Átlagosan az ügyfelek 137 fonttal (41 785 forint) tartoznak, 10-ből 1 pedig még ennél is több pénzzel, 201 - 500 font (61 305 - 152 500 forint) között. A felmérés arra is rávilágított, hogy a brit háztartások több mint felénél gyakran előfordul, hogy túlszámláznak, magasabb költségeket róva ezzel a háztartásokra az adott hónapban.
A szóvivő szerint ez nem meglepő, ez az elmúlt néhány évben már így zajlik. A számlázás ugyanis jelentős mértékben függ a leolvasott vagy bejelentett óraállásoktól, ez alapján becslik a havi számla összegét. De ha a szolgáltató munkatársai nem tudják leolvasni az órát, az eltérést eredményezhet a kiszámlázott összeg és a tényleges fogyasztás között.
Emellett azonban probléma az is, hogy a mérőórák hitelességét bizonyos időközönként ellenőrizni kellene, adott idő után pedig lecserélni, ami megint komoly feladatot ró a szolgáltatókra. A nagy költségek miatt a kormány is kétkedve áll a helyzethez, a megfelelő órák beszerelése ugyanis jelentős kiadást jelentene. A szolgáltatók szerint azonban állami támogatás nélkül ezt nem lehet megvalósítani.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








