A megavárosok kora elkezdődött, felkészültünk rá, vagy sem a városok óriási ütemben növekednek a világ minden táján. A kérdés az, hogy a növekedést és a túlnépesedést mennyire tudjuk kézben tartani infrastruktúrális és környezetvédelmi szempontból. A szakértők szerint csomagban kell kezelni a problémákat és több megoldási javaslat is rendelkezésre áll.
Nem túl régen a demográfusok még azt jelezték előre, hogy a nagyvárosoknak nincs jövője. A technikai fejlődés olyan mértékben érzékelhetővé válik az élet minden területén, hogy az embereknek nem kell kis területen koncentrálódniuk - gondolták. Az üzleteket bárhonnan lehet majd különböző információs csatornákon keresztül bonyolítani, nincs szükség az ingázásra sem.
Ez a jóslat nem vált be. 1990-től megduplázódik a városban élők száma, 2025-re számuk világszerte eléri az ötmilliárd főt. Ha ez így lesz, akkor a világ lakóinak többsége városlakó lesz, a fenti előrejelzésekkel ellentétben az igazán jó üzletek megkötéséhez fontos a személyes kapcsolat, valamint az emberek számára is fontos a közösségi érzés.
A városok fejlődését nem csak a népesség száma határozza meg, fontos a várostervezés és az életkörülmények folyamatos javítása. 2025-re a tíz legnépesebb városból 9 Ázsiában és Dél-Amerikában lesz található. Mindkét kontinensen jellemző, hogy a vidéki lakosság a jobb élet reményében a városokba költöznek, ez alól kivétel Tokió, aki jelenleg is gazdaságilag fejlett és erős város, az előrejelzések szerint az is marad a következő 17 évben.
A számítások alapján 2025-re 33 olyan nagyváros lesz, amelynek a népessége meghaladja a 8 millió főt. 1990-ben 21 ilyen várost találtunk, 1950-ben még csak London és New York szerepelt a listán. A nagyvárosok gazdasági teljesítménye meghatározza az egész ország termelését, a fejlődő országokban alacsonyak az előállítási költségek és a munkabérek.
A városvezetőknek előre kell tervezni és fel kell készülni a következő évek fejlődésére. A mai és a holnap nagyvárosainak is problémája, hogy nem gondolják át előre a szállítás és a közlekedés fejlesztését a város növekedésével arányosan. Egyre több ember költözik a városokba, ez túlnépesedést eredményez és növekvő környezetszennyezéssel párosul. Manapság a gazdasági teljesítmény a fontos, a növekvő szennyező anyag kibocsátással kevesebbet foglakoznak az emberek.
A nagyvárosokban több órát vesz igénybe, hogy eljussunk egyik pontból a másikba, egyedül New York-nak van gondos várostervezési koncepciója a 21. századra.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 129 100 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,4%, a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az UniCredit Banknál 9,7%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mexikóváros vezetése egyre több pénz költ a közlekedési problémák megoldására és a várost övező területek fejlesztésére. A kormány földvásárlási támogatással ösztönzi a lakosságot és a vállalkozásokat a költözésre. A cél a város lakosságának csökkentése, a jelenlegi lakosságszámot a város már nem bírja el.
Shanghai a mintapéldája az előrelátó várostervezésnek, fejlesztették a közlekedést, új városrészek épültek fel néhány év alatt, valamint az üzleti életben is jelentős előrelépés figyelhető meg.
A legnagyobb kritika az indiai Mumbai-t érte (ex-Bombai) a város népessége évről-évre gyarapszik, de semmilyen elképzelése nincs a városvezetésnek a probléma kezelésére, pedig a lakosság száma 2025-re meghaladja a 26 millió főt.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Rasszista támadások Vinícius Júnior ellen
- 16. lett új sportágában Gareth Bale
- Egyhetes nemzeti gyász Törökországban, háromezer fölött a halálos áldozatok száma
- Látványos fejlesztésekkel folytatják a Nyugati pályaudvar felújítását – fotók
- Harangi Szabolcs: két út van kivédeni, hogy ekkora pusztítást végezzen egy földrengés
- Földrengés: több ezer halálos áldozat, nagy erőkkel keresik a túlélőket – a nap hírei
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


