Nagyobb védelemben részesülhetnek a time-share üdülési jogokat vásárlók- írja mai cikkében a Népszabadság.
A '94-ben megalkotott európai uniós direktíva túl régi, és túl merev, azaz könnyen kijátszható. Azóta új termékek jelentek meg az üdülési piacon, például az üdülőklubok, a az utazási diszkontklubok, valamint egyre gyakoribb az üdülési jogok cseréje és továbbértékesítése. Emiatt uniószerte számos panaszt kapnak a fogyasztóvédelmi hatóságok, bár a panaszok száma csökkenőben van.
A direktívát már májusban tárgyalhatja az Európai Parlament, és nyáron akár életbe léphet. Ezt követően a tagállamoknak két évük lesz arra, hogy a saját joganyagukat összhangba hozzák az uniós előírásokkal, és a gyakorlatba is megvalósítsák a fogyasztókat védő intézkedéseket.
Az új uniós jogszabály legalább kéthetes visszalépési jogot kíván biztosítani a vevőknek, és ha az eladó nem adott át minden információt, akkor még később is lehetőség lenne a visszalépésre. Például tudatni kellene, hogy jár-e szemétszállítási szolgáltatás az üdülési jogot vásárlónak, vagy milyen feltételekkel használhatja az úszómedencét, kihez fordulhat, ha a szauna elromlott. Emellett létre kellene hozni békéltető testületeket, hogy a pereskedéseket el lehessen kerülni.
Mint minden uniós direktíva, így ez is a tagállamok hatáskörében hagyja a szankcionálás részleteinek kidolgozását, az elvárás csupán csak az, hogy a büntetésnek hatásosnak, arányosnak, és eltérítőnek kell lennie.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Idén nyáron is ellepik a magyarok a horvát tengerpartot, minden korábbi rekord megdőlhet
- Bűnügyi felügyelet alatt két diósgyőri szurkoló
- Videó a Hamász túszairól: valóság vagy propaganda?
- Megvan az Újpest új vezetésének első igazolása
- Szünetre megy a választásokig a törvényhozás
- CPAC – „Várjuk a szuverenista, konzervatív erők győzelmét”