A Fővárosi Közgyűlés az idén januártól módosította a díjképzési előírásokat. A távhő díjának két eleme, az alapdíj és a hődíj aránya, tartalma is változott. Az alapdíj csökkent, a hődíj viszont emelkedett - írja a Magyar Hírlap.
A módosított díjmechanizmus továbbra is indexáláson alapul. Az alapdíjnál évente, a hődíjnál pedig negyedévente számítási képlet alkalmazásával veszik figyelembe a piaci árváltozásokat, valamint az inflációs hatásokat.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szerint ez a díjmechanizmus továbbra is bonyolult és áttekinthetetlen, nem ellenőrizhető ugyanis, hogy egyes adatok honnan származnak és hogyan állapították meg őket.
A fogyasztó szempontjából kedvező lehet, hogy a módosítás egy új, választható tarifatípus bevezetésével az átlagosnál alacsonyabb és annál magasabb hőfelhasználású fogyasztók részére is kínál választási lehetőséget.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








