A Központi Statisztikai Hivatal a mai napon tette közzé a 2007. első kilenc hónapjára vonatkozó gyorstájékoztatóját a kereskedelmi szálláshelyek forgalmáról. Ebből meg tudhatjuk, hogy a szezonalitás kiszűrése után, vagyis az évszakok és az időjárás megváltozásából adódó hatásokat kiküszöbölése mellett, úgy tűnik, hogy a 2006. őszi zavargások emléke kezd feledésbe merülni, és vendégéjszakák száma ismét eléri a 2005 nyarán elért mértéket.
A forgalom enyhe, 1 százalékos élénkülése azonban csak részben köszönhető a külföldiek visszatérésének, mert bár a külföldről érkező vendégek száma 1 százalékkal növekedett, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 2 százalékkal csökkent. Az unióból érkező vendégek esetében a csökkenés ennél is nagyobb, 3 százalékos. Az ide érkező külföldiek egyre nagyobb számban választják a kempingeket és a 3 csillagos szállodákat, ez arra utal, hogy egyre több diák választja hazánkat nyaralása célállomásaként.
A bővülés hátterében főként a belföldiek utazási kedvének élénkülése áll: a 2,8 millió belföldi vendég 7,3 millió éjszakát töltött házon kívül az elmúlt kilenc hónapban. Ez annyit jelent, hogy a belföldi vendégek száma 2, a vendégéjszakáké pedig 3 százalékkal bővült. A belföldi utazást választók egyre inkább magasabb osztályokba tartozó szállodákat választják célpontnak: így nőtt 31 százalékkal az ötcsillagos, 21 százalékkal pedig a négycsillagos szállodákban eltöltött éjszakák száma.
A Balaton melletti szálláshelyek kiemelkedő forgalomnövekedéséért is a belföldi forgalom élénkülése felelős: 9 százalékkal több vendéh 7 százalékkal több éjszakát töltött el a "magyar tenger" partján, mint 2006 azonos időszakában. Az idei év legnagyobb nyerteseinek a négycsillagos szállodák bizonyultak, főként a gyógy- és wellness szállodák. A megszorítások ellenére nem a külföldiek, hanem a magyar vendégek költöttek legtöbben szállodára a Balaton környékén, az árbevétel folyó áron az előző év azonos időszakához képest 11 százalékkal növekedett.
A kereskedelmi szálláshelyek teljes bevétele 2007 első kilenc hónapjában 161 milliárd forintra tehető. Ez 4 százalékos bevétel-növekedést jelent a szállásadó számára, miközben szállás-hely szolgáltatás területén 7 százalékos árnövekedés mért a KSH: A legkevésbé a főváros szálláshelyek örülhetnek az elmúlt időszaknak: Budapest ugyanis továbbra sem éri el az előző év azonos időszakában elért teljesítményét: sem a vendégforgalom, sem pedig a szállásdíjbevétel terén.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A szállodák átlagosan majdnem 49%-os szobakihasználtsággal működtek a megfigyelt időszakban, ami lényegében megegyezik a 2006 azonos időszaki foglaltsággal.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml