Manapság természetes, hogy a számítógép elé leülve a világhálón adatok milliárdjait érjük el, és szinte minden karnyújtásnyira fekszik tőlünk. Ha már a karácsonyi ajándékok beszerzését is otthon a kényelmes fotelunkban ülve tesszük meg ahelyett, hogy sorban állnánk valamelyik hipermarketben, vajon miért ne tehetnénk ugyanezt és kezdhetnénk a lakásvásárlást az internetes adatbázisok végigböngészésével? Egyáltalán nem meglepő, hogy sokan így tesznek. A vezető online ingatlanportál, az ingatlan.com ügyvezető igazgatóját, Korbuly Krisztiánt kérdeztük arról, hogy mi várható ebben a szegmensben, illetve, hogy véleményük szerint, mit is akar a felhasználó.
Az ingatlan.com milyen pozíciót foglal el az internetes ingatlanhirdetési oldalak piacán, és mely cégek jelentik a fő konkurenciát?
A kérdésre nem olyan egyszerű a válasz, hiszen az online ingatlanhirdetési piacon több száz vállalkozás tevékenykedik, amelyek nagy száma annak köszönhető, hogy alacsony az internetes piacra történő belépés tőkeigénye, így sokan szerencsét próbálhattak ezen a területen. Alapvetően az internetes ingatlanpiac, és általánosságban a világhálón nyújtott szolgáltatások piaca óriási kihívásokat állít a rajta tevékenykedők elé: a vevőt nem lehet marketingeszközökre alapozva meggyőzni, a szolgáltatás minősége a lényeges tényező, amelyen áll vagy bukik a piaci vezető szerep.
Mely cégekre tekintenek, mint valós konkurenciára és várható-e Önök szerint ezek számának jelentősebb növekedése?
Véleményünk szerint a komoly ingatlankereső portálok száma, az ebben a témában létező több ezer oldal ellenére eléggé alacsony: 10 alatt van azoknak az oldalaknak a száma, amelyek rendelkeznek a piac által is értékelhető szintű adatbázissal és látogatottsággal, és ezek közül is a legrégebben, közel 10 éve működik az ingatlan.com. A saját szempontjaink szerint a piac szempontjából jelentősebb szereplőknek számítanak még a "régiek" közül Ingatlanexpressz és az E-otthon, illetve két új portál, az Ingatlanmenedzser.hu és az Ingatlan.net.
A piacra lépés megnövekedett költsége miatt azonban szinte lehetetlennek tűnik, hogy erős tőke és/vagy médiatámogatottság nélkül új szolgáltatók emelkedhetnének ebbe a körbe. Gyakorlatilag elmondható - és igaz ez a két új szereplőre is -, hogy gazdaságosan nem lehet már a piacra belépni, ahhoz nagyon hosszú távon kell gondolkozni, hogy valaki ebbe bele merjen vágni.
Véleményük szerint mi az, amiben a piacvezető szerep megnyilvánul, és mekkora látogatottsággal párosul ez?
Idén év elején bízta meg cégünk a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézetet, hogy mérje és publikálja látogatottságunkat, amit eddig szabadon felhasználható programokkal mi magunk tettünk meg. A döntésünk helyesnek bizonyult, az - előzetesen az általunk közölt adatok miatt - bennünket korábban ért vádakra rácáfolva, a Medián adatai szerint látogatottságunk még a saját méréseinket is felülmúlta.
A Medián november hónapban rekord látogatottságot mért az ingatlan.com-on: naponta átlagosan 12 544 egyedi látogató használta oldalainkat, amely összességében több, mint 376 ezer fős havi végeredményt hozott. Ennél az értéknél kategóriákkal magasabb az - ugyanerre az időszakra eső - összes oldalletöltés száma, amely 9 millió feletti számot mutat, de az egyedi látogatók száma hívebben tükrözi az oldal népszerűségét. Ezt az óriási látogatottságot - az eddig hozzánk eljutott, hitelt érdemlő információk szerint - az online ingatlanhirdetési adatbázisok közül mások még meg sem tudták közelíteni.
Milyen tendenciákat vélnek felfedezni az online ingatlanhirdetési piacon, és várható-e a jelenleg létező adatbázisok további bővítése?
Tavaly erre a kérdésére még azt válaszoltam volna, hogy az internetes piac reális alternatívája az offline ingatlanhirdetéseknek, ma már azonban valószínűleg az ingatlant keresők és hirdetők számára is világossá vált, hogy az internet átfogóbb és hatékonyabb megoldást tud nyújtani azzal, hogy itt rendszerezve, szinte személyre szabottan találja meg a felhasználó a neki szükséges információt, amellett, hogy rengeteg időt takaríthat meg ezzel a keresési eljárással.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 127 668 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,01% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,15%; a K&H Banknál 9,23%, az Erste Banknál pedig 9,63%; míg a MagNet Banknál 9,71%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Úgy gondolom, hogy az adatbázis folyamatos bővítése mellett - amelynél az offline érdekeltséggel is rendelkező ingatlan kereső portáloknak érdekellentéttel kell megküzdeniük - nagyon lényeges kérdés, az adatbázis minősége és naprakész volta. Mind nekünk szolgáltatóknak, mind a felhasználóknak közös érdeke, hogy az adatbázis valóban jól használható legyen és megtisztítsuk a fölösleges többletinformációktól - például az olyan duplikációktól, amelyeket a hirdetők azért tesznek fel újra és újra, hogy hirdetésük a legfrissebbek között szerepeljen. A hirdetők érdekeit is szem előtt tartva az ingatlan.com erre külön szolgáltatást dolgozott ki.
Emellett rendkívül fontos számunkra mind az offline médiától, mind az ingatlanpiac egyéb szereplőitől való függetlenségünk, amelyet a piacon egyedülállónak vélünk, és amely sikereink egyik záloga, mivel kellőképpen nagy mozgásteret hagy számunkra a szolgáltatások színvonalának alakításában.
Tervezik-e, hogy az ingatlanhirdetésekhez kapcsolódóan véleménynyilvánítási lehetőséget biztosítanak a látogatóknak, amelyek a külföldi példákhoz hasonlóan mindenki számára elérhetőek lennének?
Jelenleg is van már hasonló kezdeményezés az ingatlan.com-on. Szeretnénk támogatni azt, hogy a felhasználók megosszák velünk egyrészt az oldal működésével, másrészt a már felkeresett ingatlanokkal kapcsolatos véleményüket. A későbbiekben tervezzük ennek a továbbfejlesztését is.
Véleményük szerint melyek azok a területek, amelyek további terjeszkedési lehetőséget biztosítanak az online ingatlan keresőknek?
Az online ingatlanhirdetési piac számára, az óriási fejlődés ellenére, még mindig úgymond "fehér" foltot jelentenek a kisebb települések és egyes régiók, ahol a az internet előretörése egyelőre lassabban halad, mint máshol, de az idő mindenképpen az internetnek dolgozik, ezen a területen a közeljövőben várható majd nagyobb előrehaladás.
Emellett kifejezetten sikeres területként értékelhetjük az újépítésű lakások esetében felmerülő egyre nagyobb keresletet az online szolgáltatásokra, saját tapasztalataink és a visszajelzések alapján elmondhatjuk, hogy volt már rá precedens, hogy egy projektben épülő összes lakásra az Ingatlan.comon figyeltek fel a majdani vevők.

Szabályosan kiürül az ország keleti fele: ezekbe a vidéki falvakba mégis özönlenek a magyar családok
A lakosságszám változásokat az Észak-Magyarország régióban, és az országrészhez tartozó három megyében, Borsod-Abaúj-Zemplénben, Hevesben és Nógrádban külön is megvizsgáltuk.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Videó: Budapesten rendezték a klímaszerelők világbajnokságát
Elméleti teszt, hibaelhárítási és forrasztási feladat várta a szerviztechnikusokat.
-
A férfiak jobban állnak anyagilag és határozottabbak is a pénzügyekben
A nők nagyobb eséllyel élték fel megtakarításaikat az elmúlt években.
-
Így lesz klímaberendezés a kerti kútból – startupokat díjazott az MVM
A hetedik alkalommal megrendezett MVM Edison startup versenyen az egyediség és a nemzetközi ambíciók is számítottak.
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


