Az utóbbi 1 év során már 5 lakásépítő cég minősítette magát önkéntesen, rajtuk kívül még negyvenen regisztráltatták magukat, díj fizetése ellenében az Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs (ÉMI) Kht. építési vállalkozásokat minősítő rendszerébe - írja a Napi.
A lista létrehozásának célja, hogy a vásárlóknak garanciát jelentsen, hogy egy minősített kivitelező építi lakásukat. A minősítés visszavonásig érvényes. A minősített vállalkozások éves változásjelentésben tájékoztatják a tanúsító szervezetet a jogi és pénzügyi feltételek változásáról. A műszaki feltételeket pedig 5 évenként vizsgálja felül az ÉMI.

A listára komplex átvizsgálás - adminisztratív, jogi és pénzügyi feltételek vizsgálata, dokumentáció felülvizsgálata - után lehet felkerülni, a tanúsítás költsége 250 ezer és 1,5 millió forint között mozog a benyújtott minősítési kérelem, az éves termelési érték, a foglalkoztatottak száma és a tanúsítási terület nagyságától függően. A minősítés során az ÉMI vizsgálja az utolsó 3 év adminisztratív, jogi és pénzügyi adatait. A három referenciát a megelőző 5 év teljesítményei közül a társaság választja ki, ezek megvalósulási dokumentációját is vizsgálják.
Hornok Antal, az ÉMI minősítő irodájának vezetője elmondta, jelenleg is zajlik a regisztrált cégek ügyeinek áttekintése. Problémát jelent, hogy a minősítés során a legfrissebb adatokat kell bemutatni, azonban ha hiánypótlásra kerül sor, vagy valamely más okból elhúzódik az eljárás, a korábbi igazolások elavulnak (például cégkivonat, nullás adóigazolás, mérleg). Elképzelhető, hogy az ÉMI felé a jövőben csak egyszer kell igazolni, később pedig a minősítőnek kell követnie a változásokat - ezzel gyorsulhat az eljárás.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


