A kormány megemeli a gyermekotthonokban élők ellátására fordítandó támogatásokat november 1-jétől.
Fellángolt a zsebpénz-háború: sok szülő nagyot hibázik, nem mindegy, mennyit kap a gyerek
Hamarosan itt a szeptember, és sok gyermek elkezdi az iskolát, vagy éppen folytatja tanulmányait. Ilyenkor újra átgondolja a legtöbb szülő, hogyan és mennyi pénzt adjon a gyerekének saját felhasználásra, vagyis zsebpénznek. Ennek az összege nagyban függ attól, hogy az általános vagy a középiskolát kezdi-e el a gyermek, de még a fiatal felnőtteknél, vagyis az egyetemistáknál is előfordul, hogy tanulmányaik idejére a szülők anyagi támogatására szorulnak. A HelloVidék utánajárt, mikortól és hogyan érdemes zsebpénzt adni az iskoláskorú gyermekeknek, valamint milyen lehetőségei vannak a banki takarékoskodásnak.
A zsebpénz nagyon hasznos dolog, ugyanis a gyermek megtanulja a kezelésével a pénz értékét, és ha elkótyavetyéli az összeset, várnia kell a következő hónapig. Egészen kis kortól megtanulnak így takarékoskodni és ésszel gyűjteni a gyerekek arra, amire vágynak, és ezeknek a tapasztalataiknak a felnőtt életükben is nagy hasznát veszik majd.
Mikortól és hogyan érdemes zsebpénzt adni?
Heti vagy havi rendszerességgel akkortól érdemes zsebpénzt adni a gyereknek, amikor már tud számolni, vagyis iskolás kor előtt semmiképp. Ilyenkor inkább mi gyűjtsünk a gyereknek egy bankszámlára vagy valamilyen előtakarékossági konstrukcióban, de az is jó megoldás lehet, ha egy malacperselybe beleteszünk közösen, a gyerekkel együtt rendszeresen valamennyit, és ha szeretne egy csokit a boltban például, megnézzük, mennyi van a perselyben, és ő maga is megveheti, amikor együtt elmegyünk vásárolni. Ez még persze nem zsebpénz, de megelőzheti a "hivatalosan" adott zsebpénz időszakát egy ilyen játékos jellegű, közös spórolás. Ha testvérek vannak, az még jobban fogja ösztökélni a kicsiket a malacpersely telipakolására.
Ha érdek a cikk további része, és még több érdekességet szeretnél megtudni a zsebpénz bevezetéséről, akkor olvasd el a HelloVidék cikkét!
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








