Növekszik a mesterséges intelligencia (MI) iránti nyitottság: a 30-40 év körüliek használják a legszívesebben pénzügyeik kezelésére a technológiát.
Hatalmas, határokon átnyúló pénzügyi csalásra derített fényt a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénzügyi stabilitási tanácsa.
Ezernél is több, többségében magyar ügyfelet károsított meg három cég és egy természetes személy 10 milliárd forint körüli összegben. Az MNB összesen 1,25 milliárd forintos bírságot szabott ki és büntetőeljárást kezdeményezett az érintettek ellen.
Egy természetes személy (SZ. F. Zsolt Sándor) és három cég, a Fortress Holding LLC, a Flow Money Kft. és a Flow Money INT LTD
Az ügyfeleket jellemzően tőkegaranciával és magas hozam ígéretével
csábították befektetésre. Havi kilenc százalékos hozamot ígértek, ezért
az egyébként is alacsony betéti kamatok mellett sokan éltek a
lehetőséggel. A magyar Fortressnek semmi köze nem volt az amerikai, nagy
múltú befektetési társasághoz, pedig mindvégig erre játszottak rá a
megbírságoltak. Például a szerződésekben is a Fortresséhez hasonló logót
használtak.
Az elkövetők az MNB kifejezett tiltása után is folytatták a piramisjátékot. Az MNB 2014 februárjában tette közzé a tiltásról szóló határozatot. A felügyelet büntetőeljárást indított a nyomozóhatóságnál. Valódi befektetésre az MNB nem talált bizonyítékot, vagyis egy klasszikus piramisjátékról lehetett szó, a több ezer oldalnyi dokumentumot még vizsgálják.
Csak 1,5 milliárd forintot találtak
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az MNB-nél 42 ezer oldalnyi dokumentumot gyűjtöttek több tíz helyszíni szemle során, és három ország társahatóságával is együttműködtek. Összesen 1,5 milliárd forintot tudtak zárolni, ennél azonban jóval többet szereztek. Ezek nagy része magyar, illetve máltai és osztrák bankszámlákon parkol. Ez az összeg részben a kiszabott bírságra, részben a károsultak kártalanítására mehet majd el. A Fortress károsultjai a budapesti rendőrkapitányságon jelenthetik be kárigényüket, melyet bizonyítani is kell.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








