A nyugdíjasok pénteken ismét kivonultak Zágráb főterére, hogy a szegénység ellen tüntessenek.
Bankok, szállodák, sőt, telekommunikációs cégek is mindinkább potenciális vásárlóként kezelik hazánkban is a nyugdíjasokat - írja a Világgazdaság.
Az elmúlt években több, kifejezetten az idősebb korosztálynak szóló internetes portál is indult, és a kisebb-nagyobb kiadók mellett legutóbb az egyik nagy kereskedelmi tévécsatorna is felfedezte őket mint potenciális vásárlóerőt és ezzel hirdetési bevételt. Az elektronikai gyártókban is mindinkább tudatosul, hogy az 50 feletti korosztály tagjai is használják az informatikai eszközöket és a világhálót. Több cég is hozzálátott olyan számítógépek, mobileszközök kifejlesztéséhez, amelyeket az informatikában kevésbé jártasak is képesek kezelni.
Szintén a közelmúltban jelentek meg azok a hirdetések, amelyekben egy cég 80 éves korig kínál Senior Hitel néven személyi kölcsönt. És bár ezzel kapcsolatban a Magyar Nemzeti Bank honlapján hívja fel a figyelmet arra, hogy a cég ilyen tevékenységre nem jogosult, az idősekre mint célcsoportra, ha más módon is, de a pénzintézetek is felfigyeltek már. A nyugdíjasoknak évente kifizetett évi több mint 3300 milliárd forint - a GDP majdnem 12 százaléka - olyan nagyságrendű összeg, amelynek ha csak egy része is átfolyhat egy bankon, azért már érdemes akár jelentős kedvezményeket is nyújtó számlacsomagokat kínálni.
A szállodák közül kifejezetten erre a korosztályra nem igen specializálódnak, bár - főként a gyógyhelyeken - vannak olyan idősbarát szállodák, amelyek könnyebben emészthető menüvel, kapaszkodóval felszerelt fürdőszobával várják a nyugdíjasokat - mondta Kovács István, a Magyar Szállodaszövetség főtitkára. Molnár Judit, az Utazási Irodák Szövetségének szóvivője pedig hozzátette: a senior utaztatás, amely sok országban már régóta jelen van, Magyarországon még csak mostanában kezd felfutni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mennyire ismered a lakás-előtakarékossági lehetőségeket?
Mire fordítanád szívesen a lakás-előtakarékossági szerződésed?
-
A digitalizáció és az együttműködés lehet a KKV-k túlélésének egyik kulcsa 2025-ben
A Billingo kollaborációs programmal hívja fel a figyelmet a vállalkozói összefogás előnyeire.
-
Mire használnád a lakástakarék-megtakarításodat?
Milyen szempontok fontosak egy megtakarítás kiválasztásánál?
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.