Április 16-tól az eddiginél több helyszínen, országszerte összesen 11 megyeszékhelyen segíti a lakosságot a pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó irodahálózat a civil szféra és a PSZÁF együttműködése révén. Baranya, Békés, Borsod, Szabolcs és Vas megyékben mostantól már személyesen, közvetlenül és ingyenesen juthatnak pénzügyi információkhoz az érdeklődők.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) által kiírt, s nemrég lezárult közösségi közbeszerzési pályázat eredményeként az országos pénzügyi tanácsadó irodahálózat két évre szóló működtetésének jogát a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) nyerte el. A kibővített irodahálózat működéséhez - hasonlóan a tavaly áprilistól egy éven át működő irodákéhoz - az anyagi és szakmai hátteret a PSZÁF biztosítja. A hatóság a működéshez szükséges pénzügyi forrásokat a felügyeleti bírságbevételek hasznosítására kiírt közbeszerzési pályázat révén bocsátja rendelkezésre.
Az országos hálózat működtetésének célja, hogy a fogyasztók ne csak Budapesten, a PSZÁF ügyfélszolgálatán kaphassanak pénzügyi tanácsokat, segítséget, hanem minél több vidéki helyszínen is igényelhessenek független és szakszerű tájékoztatást vagy adott esetben konkrét segítségnyújtást. A PSZÁF a tanácsadó hálózat működtetésével, szakmai iránymutatásával és minőségbiztosításával a fogyasztók minél szélesebb köre számára kívánja elérhetővé tenni a pénzügyi termékekkel kapcsolatos információkat, a pénzügyi ismereteket, a nehézségekkel, pénzügyi jogi problémákkal küzdő fogyasztók számára a lehető leghatékonyabb segítséget nyújtva.
A hálózat eddigi működéssel kapcsolatos kedvező fogyasztói visszajelzések nyomán a tanácsadói hálózat kibővült. Hétfőtől immár összesen 11 helyszínen - Békéscsabán, Debrecenben, Egerben, Győrött, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett, Székesfehérváron, Szegeden, Szombathelyen és Zalaegerszegen - több mint 30 felkészült tanácsadó várja az érdeklődőket ingyenes — akár a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos általános, akár a fogyasztó egyedi ügyére vonatkozó — pénzügyi tanácsadással. A hálózat szakemberei eligazítást adnak annak kapcsán is, hogy adott vitás kérdésben a fogyasztó problémáját mely intézmény tudja hatékonyan orvosolni, illetve segítenek a beadványok szakmailag és formailag helyes megfogalmazásában is.
A PSZÁF a helyi tanácsadó irodák működésének tapasztalatai alapján a korábbiaknál hatékonyabban szerezhet információkat azokról a tipikus (akár csak az ország egyes régióiban felmerülő) fogyasztói problémákról, amelyek megoldását célirányos vizsgálatokkal vagy célzott fogyasztói tájékoztatásokkal segítheti elő.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








