A bankok még épp csak elkezdték szolgáltatásaikat az "Y generáció" igényeihez igazítani - áll az Oracle és az Efma által az 1982 és 1995 között született, és a számítógépekkel, a mobiltelefonokkal valamint az internettel együtt felnőtt korosztály körében végzett ügyfélfelmérésről szóló jelentésben.
Mennyire készültek fel az Y generációs ügyfelek kiszolgálására?
Számos bank az Y generáció - a következő tíz év során várhatóan a fejlett országok vagyonosabb rétegét alkotó demográfiai csoport - kiszolgálását célzó dedikált stratégiák bevezetésének még csak korai stádiumában tart. A "Készen állnak-e vajon a bankok a vásárlók új generációjának fogadására?" című tanulmány Európa, a Közel-Kelet és Afrika (az EMEA régió) legnagyobb bankjainak több mint száz vezető tisztségviselőjével a bankok felkészültségéről készített interjúk eredményeit tartalmazza.
Az Y generáció növekvő gazdasági jelentősége ellenére a megkérdezettek 31%-a nyilatkozott úgy, hogy nem rendelkeznek olyan jelenleg is működő, dedikált stratégiával, amely konkrétan ezt a demográfiai csoportot hivatott kiszolgálni. A válaszadók 31%-a már rendelkezik ilyennel, 38% elmondása szerint pedig már folyamatban van náluk egy ilyen stratégia kidolgozása. Mindez arra utal, hogy a bankok egyre inkább felismerik az Y generáció különleges igényeinek fontosságát.
Az adatok alapján az Y generációt megcélzó dedikált stratégia híján lévő bankok aktív stratégiával rendelkező versenytársaikkal szemben kevésbé összpontosítanak ezen demográfiai csoport sikeres megszólításának három lényeges területére: a közösségi oldalak marketing és kommunikációs csatornaként történő hasznosítására, az igényekhez igazodó rugalmas ügyfélkiszolgálásra, valamint az új termékek minél előbbi bevezetésére.
Mindössze a válaszadók 31%-a rendelkezik a közösségi oldalak használatán alapuló stratégiával, pedig ez jelenti a közösségi oldalak böngészésével rendkívül sok időt töltő Y generációval való kapcsolatteremtés egyik legfontosabb eszközét. Összehasonlításképpen az Y generációt megcélzó bankok több mint 40%-a használja a közösségi oldalakat kommunikációs és marketing célra, további 26% pedig a következő hat hónap során tervezi ilyen stratégia bevezetését.
A válaszadók csupán 8%-ának megítélése szerint nyújtanak az ügyfélhűség megőrzése szempontjából kulcsfontosságú "kiváló" színvonalú szolgáltatást, ezzel szemben 54% úgy véli, hogy az általuk nyújtott szolgáltatás minősége "jó". Az Y generációra összpontosító bankok 15%-a kiválónak, közel 60%-uk pedig jónak értékelte az általuk nyújtott szolgáltatások színvonalát.
Noha az Y generáció a személyre szabott és rugalmasan alakítható termékeket részesíti előnyben, az összes megkérdezett csupán 4%-a nyilatkozott úgy, hogy egy héten belül képesek egy termék bevezetését megvalósítani. Az Y generációt megcélzó stratégiával rendelkező bankok körében ez az érték már 11%. Az utóbbi csoport emellett hajlamosabb az Y generáció igényeihez igazodó termékeket - így például betéti kártyákat és áruhiteleket - kínálni. Az eredmények alapján a két csoport megközelítően egyformán képes arra, hogy egy termék bevezetését egy héttől egy hónapig terjedő időn belül megvalósítsa.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az Y generációt megcélzó stratégiával rendelkező bankok társaiknál hajlamosabbak a lakossági banki szolgáltatási platformjuk modernizálásába invesztálni, ami a rugalmasabb szolgáltatások és termékkínálat biztosításának elengedhetetlen feltétele. Az ilyen stratégiával nem rendelkező bankok inkább a meglévő alkalmazásaik és platformjaik karbantartására és továbbfejlesztésére helyezik a hangsúlyt.
Patrick Desmarés, az Efma főtitkára elmondta: "A digitális világban otthonosan mozgó Y generáció tagjai üzleti és pénzügyi ügyeik kapcsán teljesen új elvárásokat támasztanak. A bankok kezdik felismerni, hogy az új célcsoport megnyeréséhez új, az Y generáció elvárásainak megfelelő kommunikációs és marketingstratégiákra és -eszközökre van szükségük. A gyorsan reagáló bankoknak reális esélyük van arra, hogy elnyerjék ezen fontos vásárlói szegmens hűségét és bizalmát; éppen ezért tartja az Efma a mostanihoz hasonló tanulmányok készítésében való közreműködését az európai banki közösségen belül betöltött szerepe fontos részének.
Korábban: Újdonságra vágynak a bankoló fiatalok
"A személyre szabott és rugalmas termékek, szolgáltatások és kommunikáció létfontosságú az Y generáció megnyeréséhez" - nyilatkozta NRK Raman, az Oracle Financial Services elnök-vezérigazgatója, majd így folytatta: "A pénzügyi szolgáltatóknak az elvárásokhoz kell igazítaniuk - bizonyos esetekben pedig akár teljesen át kell alakítaniuk - piaci bevezetési stratégiáikat, ha meg kívánnak felelni a rugalmasság iránti egyre növekvő igénynek, legyen szó a különböző szolgáltatások nyújtásáról, a termékfejlesztésről vagy a kommunikációról. Az Y generáció szegmensében való helytálláshoz szükséges rugalmasságot és alkalmazkodókészséget lehetővé tévő modern és nyílt infrastruktúrával rendelkező informatikai háttér a siker elengedhetetlen eleme.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva: a kranogorszki merényletet több ország polgárai szervezték
- Építkezés falusi CSOK-kal? Ezek a kevésbé közismert szabályok!
- Még mindig ezrek kapnak el influenzaszerű légúti fertőzést - térkép
- Tragédia Dunaföldváron
- Barcalonában bármi megtörténhet: Xavi meggondolta magát, és mégis marad
- Kylie Minogue is érkezik az idén 30 éves Szigetre