Miközben az ügyfelek szegmentálása jó ideje a bankok kiemelt tevékenysége -hol a nyugdíjasokra, hol a családosokra, az egyéni vállalkozókra, a gyerekekre, vagy éppen a nagyvállalatokra fókuszálva - ügyféloldalon a folyamatosan változó igények állítják őket újabb és újabb feladatok elé. A legfrissebb kutatások szerint azonban a hagyományos banki termékekkel egyre nehezebb kiszolgálni a legfiatalabb bankolók táborát, akik az ügyfélkörön belül a legnagyobb mértékben élénkítik az egyszerű, gyors és főleg ingyenes elektronikus illetve online megoldások iránti keresletet.
Ami a banki termék- és szolgáltatáspalettát illeti: pozitív tendencia, hogy a fiatal korosztály (döntően diákok) egyre felelősebben gondolkodik a megtakarításokat illetően. A jó színvonalú életminőség zálogának például több közelmúltbeli felmérés eredménye szerint is azt tartják, hogy már fiatalon megtanulnak jól bánni a pénzzel, amihez kifejezetten igénylik a pénzügyi oktatás dinamizálását is. A hitelek oldalán a szabályozás és a kölcsönök általános jellemzői kevés kreativitást engednek a termékfejlesztőknek, de a diákok korcsoportjában erre még a keresleti oldal is csak mérsékelten ösztönzi őket. Érdekesebb a helyzet a banki szolgáltatások tekintetében, ahol egyre innovatívabb, és konkrétabb elvárásokat fogalmaznak meg az ifjú bankolók - derül ki a TakarékBank által végzett kutatásokból.
Míg alig tíz éve az elektronikus és online csatornákon végzett banki műveletek száma elenyésző volt a hagyományos ügyintézési formákhoz képest, és döntően csak egy menedzser típusú réteg élt ezekkel a lehetőségekkel, addig ma már azon fiatalok száma elenyésző, akik nem elektronikusan, vagy online intézik pénzügyeiket. A TakarékBank adatai szerint a 18-29 évesek körében már 60 százalék azon ügyfelek aránya, akik legszívesebben az interneten keresztül bonyolítják le banki ügyleteiket, és ott informálódnak aktuális egyenlegükről is.
Egy kifejezetten a kis összegű költéseket vizsgáló felmérése szerint például a 18-29 évesek körében 3000 forint alatt jellemzően nagy gyakorisággal vásárolnak a megkérdezettek, és arra a kérdésre, hogy hol bonyolítják ezeket a tranzakciókat, elsőként a szupermarketek, benzinkutak, gyorséttermek, mozik és bevásárlóközpontok szerepelnek a válaszokban.
"Jól látható, hogy a fiatalokra jellemző életforma hogyan alakítja a pénzügyi szokásokat. Az nem meglepő, hogy ezeknél a költéseknél kiemelten fontos fiatal ügyfeleink számára, hogy a fizetési mód minél olcsóbb legyen, az ugyanakkor már érdekesebb megállapítás, hogy a fizetési eszköz tekintetében a legfontosabb számukra az, hogy kis helyen elférjen, jól nézzen ki, de az is, hogy minél több helyen lehessen használni," - mondta Brezina Szabolcs, a TakarékBank ügyvezető igazgatója.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kézilabda, foci, lóverseny és darts - sport a tévében
- A tisztelet kultúrája - távolságot kell tartaniuk a cigizőknek a nem dohányzóktól egy európai nagyvárosban
- Szörnyű tragédia történt Budapesten
- Erősödött a forint reggelre
- Bajorország nem kér a legális kannabiszból: az Oktoberfesten teljes lesz a tilalom
- Ha szeret autózni, akkor ennek a hírnek nagyon fog örülni