Elemzők szerint a mobiltelefonnal történő fizetések száma megötszöröződhet 2013-ig. A kiadások oroszlánrészét a szórakozásra és a közlekedésre szánt összegek teszik majd ki. A Juniper Research elemzői az amerikai, a nyugat-európai és a japán fizetési szokásokat vizsgálták.
A közelmúltban közzétett jelentésük szerint a következő öt évben világszerte akár 300 milliárd dollárt költhetünk digitális szolgáltatásokra, letöltésekre, belépőjegyekre, közlekedésre vásárlásra és játékokra. A mobil fizetési szolgáltatások bevezetését egy hirtelen jött forradalmi jelentőségű lehetőségnek tartják. A kereskedőknek is fel kell készülni a gyors váltásra, ha nem szeretnének lemaradni.
Az észak-amerikai és a nyugat-európai cégek többsége még csak most fedezi fel a mobil- és az internetes értékesítési csatornákban rejlő lehetőségeket. A kereskedők az új módszerek hatásvizsgálatain dolgoznak és az elektronikus értékesítés szabályait tanulmányozzák. Aki időben el tudja indítani az új szolgáltatást, az jelentős üzleti előnyre tehet szert a versenytársakhoz képest.
Az elektronikus értékesítés iránt egyre nagyobb a vásárlói bizalom, mert a felhasználók időről-időre jártasabbak az informatikai eszközök használatában és gyakrabban vásárolnak az interneten keresztül. A jelentés becslései szerint a mobil tranzakciókon belül a vásárlások öt év múlva 40 %-os súllyal fognak bírni. Amíg jelenleg az európaiak inkább sms-ben fizetnek, az amerikaiak és a japánok már nagyobb számban használják a mobil internetet.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








