Minden év decemberében örömmel megyünk vásárolni a plázákba, vagy akár a kirakódós vásárokba. A legtöbb helyen valami apró ajándékkal is kedveskedtek a korábbi években az eladók, vagy postán kaptunk egy-egy üdvözlőkártyát, netalán tán egy következő évi naptárat azoktól a cégektől, ahol már törzsvásárlónak számítunk. Sőt a technika fejlődésével az e-mailben küldött karácsonyi és újévi köszöntők is divatosak lettek. Az idén viszont nincs kizárva, hogy már csak ezeknek örülhetünk, mert a postás csak a rokonoktól fog levelet hozni...
Egy nemrégiben készített American Express tanulmány szerint a cégtulajdonosok mindössze 59 százaléka tervezi a karácsonyi ajándékosztást a kedvenc ügyfeleknek, a tavalyi 70 százalékkal szemben. A megkérdezettek kétharmadának lenne bűntudata, ha nem kedveskedne valamivel a dolgozóknak, vagy a vásárlóknak az ünnepek közeledtével, de sokaknak nincs rá kerete.
Annak ellenére, hogy azok száma csökken akik ajándékra költenek az idén, az ő általuk erre a célra tervezett összegek viszont emelkednek az elmúlt évhez képest, mégpedig nem is kicsivel, hanem 28 százalékkal. Vagyis lehet, hogy az egyik cég, akitől tavaly "csak" egy naptárat katunk, idén már
egy üveg borral fog minket meglepni.
A legnépszerűbb választás az üdvözlő kártyák, illetve a naptárak küldése a törzsvásárlóknak. Ez a típus idén mindössze 34 százalékot tesz ki, a 2006-os 48 százalékkal szemben. A második legnépszerűbb választási lehetőség az ajándékkártyák (20%), és a gyümölcskosarak (20%), de továbbra is töretlen a sikere a jó reklámnak is minősülő céglogós tollaknak, vagy más apróságok ajándékozásának.
A legdrágább árkategória, amelyet már csak kevés vállalkozás hajlandó megfizetni a cserepes virágok, és a borok, likőrök, bár kétség kívül általában ennek örülnek a legjobban az ügyfelek.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


