Költségek, rugalmasság - ezek a legfontosabb feltételek között vannak, amikor egy társaság finanszírozási forrást keres. A kötvények nagy előnye más formákhoz képest, hogy ezek kamatfizetése eredményt csökkentő, emiatt adót is megtakarító tétel. Amikor azonban nehezebb idők jönnek, az adósságszolgálat a céget likviditás szempontjából nehéz helyzetbe hozhatja. A részvénykibocsátás az utóbbi veszélyekkel nem jár, ugyanakkor az osztalékot adózott eredményből kell fizetni. Egy új konstrukció a két finanszírozási forma előnyeit igyekszik nyújtani a tőkehiánnyal küzdő vállalkozások számára.
A társaságok többsége számára egy olyan értékpapír lenne előnyös, mely az adómegtakarítási lehetőséget ötvözi az osztalékfizetés eltolásának, késleltetésének rugalmasságával. Úgy tűnik, hogy a nagy befektetési bankok megoldást találtak a feladványra. A Lehman Brothers augusztusban 300 m USD értékben bocsátott ki értékpapírokat, melyeket ECAPS mozaiknévvel (Enhanced Capital Advantaged Preferred Security) illettek. A kibocsátás 6 hónapos előkészítés előzte meg, mely során elsősorban az adózási kérdéseket igyekeztek rendezni. A Lehmant November 22-én a Citigroup követte 450 m USD-s ETRUPS (Enhanced Trust Preferred Security) papírral. A közlejövőben várható, hogy a Deutsche Bank is hasonló értékpapír-kibocsátás szervezéssel próbálkozhat.
A Lehman papírjának futamideje 60 év. Ez viszonylag hosszú idő, ebből a szempontból a törlesztés kicsit hasonlít a részvény sajátosságaira (az utóbbinál nincs, az előbbinél jó távol van), ugyanakkor az eladhatóság és a törvényi feltételek miatt szükség van arra, hogy a papír lejárattal rendelkezzen. Osztalék helyett azonban a "kaméleon kötvények"-nél kamatfizetés van, mely a cég aktuális pénzügyi helyzetének függvényében változhat (nincs rendszeres kamatfizetési kötelezettség). A szűk likviditási időszakokban a kamatfizetések szünetelhetnek, későbbre tolódhatnak. Ebből a szempontból nagy a hasonlóság bizonyos osztalékelsőbbségi részvényekhez.
A papírokat a nagy hitelminősítők is értékelik. A Lehman papírjainál a Moody's úgy adott értékelést, mintha az 75%-ban részvény típusú befektetési eszközök lennének. A Lehman papírjainak hozama jelenleg mindössze 0.5%ponttal haladja meg a normál vállalati kötvények hozamát, mely nem tekinthető jelentősnek. Ebből a szempontból a "kaméleon kötvény" nem egy drága finanszírozási forrás az aktuális értékelések szerint.
Az Economist szerint az új eszközök megjelenése egy fontos jelenségre hívja fel a figyelmet. Jelenleg a kamatot és az osztalékot eltérő módon adóztatják. Ennek oka, hogy kamatot mint egy üzleti vállalkozás költségét értékelik, míg az osztalékot a nyereség kiosztásaként. A pénzügyi innovációk világában ugyanakkor már ennek egyre kevesebb a jelentősége, lassan az osztalék is a tőkeköltségek közé sorolható.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








