Virovácz Péterre való beszélgetésben nemcsak a 2025-ös év fő tanulságait vettük végig, hanem részletesen elemeztük a 2026-os kilátásokat is.
A diákmunkások átlagos órabére 2022 nyarán már meghaladta az 1500 forintot, a bérek azóta is emelkedtek, és ajánlatokban sincs hiány, hiszen a diákmunka nem szezonális, hanem az év egészében elérhető lehetőség.
A nyári hónapokban 14–18 ezren dolgoztak – tájékoztatott Kott Zoltán, a Meló-Diák Holding vezérigazgatója. Az ország (és Európa) legnagyobb diákszövetkezeténél a nyári hónapokban munkát vállaló fiataloknak összesen 4,887 milliárd forint munkabért fizettek ki. A ledolgozott órák száma 3,234 millió volt, ami azt jelenti, hogy az átlag órabér meghaladta az 1500 forintot – derül ki a szervezet közleményéből.
A nyári keresetek az elvárások felső sávjában vagy azok fölött szóródtak. A diákmunka átlagórabére nemcsak az idei minimál-órabér 1150 forintos összegét haladja meg, de megfelelt a diákok elvárásainak is. A diákok nagyjából 80 százaléka 1150 és 1500 forint közötti összegben határozta meg az „elfogadható nettó órabér” szintjét.
A munkalehetőségek ősszel is nyitva állnak, és a fiatalok élnek is velük. A már említett felmérésben közel háromnegyedük mondta azt, hogy szívesen dolgozik tanulás mellett is. A mostani, bizonytalanabb helyzetben ez az arány már feltehetően már magasabb; a kiadások – például az albérleti díjak – olyan ütemben emelkedtek, hogy valószínűleg egyre több az olyan főiskolás és egyetemista, aki rendszeres munkával egészíti ki bevételeit – mondja a vezérigazgató.
A szeptemberi adatok szerint van olyan régió, ahol a diákmunkások száma mindössze 10–15 százalékkal marad el a nyári hónapokban regisztrálttól. Az egy diákra eső ledolgozott órák száma szeptemberben megközelítette a júniusi szintet, és a partnercégek száma sem esett vissza jelentősen a nyári csúcsszezon elmúltával. Kott Zoltán szerint ezért is helyesebb, ha a diákmunkára egész éves lehetőségként tekintünk, amelyben a nyári hónapokban – a nyilvánvaló „szezonális hatások” miatt – kiemelkedő mutatókról lehet beszámolni, de amely ősztől tavaszig ugyanúgy nyitva áll a fiatalok előtt.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nagy fesztiválok már nincsenek, de a diákmunkások körében népszerű irodai vagy áruházi álláslehetőségekből ősszel sincs hiány. A bérek a rendkívül magas infláció miatt a gazdaság szinte valamennyi szegmensében emelkednek, a munkát vállaló diákok az év utolsó hónapjaiban is megtalálhatják számításukat.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








