A tavalyi évben a nyereséges vállalkozások körében a színháztámogatáshoz kapcsolódó adókedvezmény nagy népszerűségre tett szert. A közel 6 milliárd forintos végösszeg eléréséhez nemcsak a támogatás összegét meghaladó adókedvezmény, hanem az egyszerű eljárás is hozzájárult, bár a legjelentősebb elhatározások az utolsó hónapokban születtek - összegezte az RSM DTM szakértője.
A színháztámogatás egyrészt kulturális mecenatúra, másrészt adóoptimalizációs eszköz is. A színháztámogatások e módjának gyökere az Európai Bizottság 2009. októberi határozatáig nyúlik vissza, mely lehetővé tette, hogy az előadó-művészeti szervezetek támogatása adókedvezmény igénybevételére jogosítson.

Hegedüs Sándor
2010-től a lehetőséggel élő hazai társasági adóalanyok egyszerre jogosultak a támogatás összegét ráfordításként elszámolni, illetve az adójukat - legfeljebb 70%-os mértékben - ugyanazon összeggel csökkenteni. Ily módon egy társaság 100 egység támogatás befizetése esetén 110 egységgel csökkentheti társaságiadó-fizetési kötelezettségét. Amennyiben pedig a társaság adóalapja az 500 millió forintot meghaladja, az adókulcs változása miatt a támogatásból származó adóelőny is növekedhetett.
"Tapasztalataink azt mutatták, hogy az év végén már meglehetősen nehéz volt támogatási szerződést kötni, így idén korábban kell felocsúdnia annak, aki e kedvező és szabályos adóoptimalizálási eszközzel élni kíván. A konstrukció előnye, hogy megtakarítás mértéke pontosan kiszámítható, tervezhető" - összegezte Hegedüs Sándor, az RSM DTM Hungary adópartnere.
Támogatás és szabályos adóoptimalizálás
Amint az alábbi grafikon is mutatja, a tavalyi év során a vállalkozások egy része törekedett arra, hogy üzleti tervei alapján lehetőleg minél előbb szerződést kössön a színházakkal annak érdekében, hogy a kalkulálható nyereségről ne maradjon le. Mindemellett a szerződött összegek kétharmadáról a felek az év második felében állapodtak meg.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A támogatások pénzügyi teljesülése azonban sokkal inkább az év második felére koncentrálódott. Míg az első fél évben a pénzügyi teljesülés nem érte el a 8%-ot, addig az előadó-művészeti szervezetek az év utolsó hónapjában jutottak a támogatások mintegy 70%-ához, közel 4 milliárd forinthoz.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








