A Z generációs vezetők meg akarják váltani a világot – de vajon képesek is rá?
A megkérdezett magyar munkavállalók majdnem háromnegyede állítja, produktívabb lenne a munkájában, ha tulajdonrészt kapna a vállalatban, ahol dolgozik, vagy részesedne annak nyereségéből - legalábbis ez derül ki a világ egyik vezető munkaerő-közvetítő és kölcsönző cégének számító Kelly Services legújabb felméréséből.
A felmérésben résztvevő dolgozók 43 százaléka dolgozik jelenleg olyan konstrukcióban, ahol jövedelmük egy része különféle teljesítménycélokhoz kötött. Az ún. "X" generáció (a 30-47 éves korosztály) tagjai körében inkább jellemző a teljesítményalapú bérezés, mint az ún. "baby boomer" generáció (a 48-65 éves korosztály) vagy az ún. "Y" generáció (a 18-29 éves korosztály) körében.
A teljesítményhez kötött javadalmazásban nem részesülők több mint egyharmada (42 százalék) állítja azonban, hogy produktívabban dolgozna, ha keresete meghatározott teljesítménycélok elérésétől függene.
A felmérés emellett arra is rávilágít, hogy a munkavállalók határozottan támogatnák, ha a munkaadók nagyobb szerepet vállalnának dolgozóik egészségének megőrzésében illetve javításában. A megkérdezettek több mint fele véli úgy, hogy a munkáltatónak ösztönöznie kellene dolgozóit, hogy egészségesebb életmódra térjenek át, például szokjanak le a dohányzásról, fogyjanak le vagy tornázzanak rendszeresen.
Jónás Anikó, a Kelly Services ügyvezető igazgatója szerint "sok munkavállaló számára valójában nagyon is elfogadható, hogy jövedelmük egy része egyéni vagy csoportszintű teljesítményük függvényében kerüljön meghatározásra. Ez azt jelzi, hogy sokan bíznak benne, képesek munkájukat jól végezni, és úgy vélik, részesedhetnek a nagyobb munkahelyi produktivitás eredményeiből."
"Érdekes módon egyúttal igen határozott munkavállalói véleményekkel is találkoztunk abban a tekintetben, hogy a munkáltatóknak nem csupán támogatnia, de aktívan ösztönöznie kellene az egészséges dolgozókat és az egészséges munkahelyeket, ami valóban pozitív eredménnyel járhat munkáltatók és munkavállalók számára egyaránt."
A munkavállalói juttatások témakörével foglalkozó felmérés további magyarországi eredményei az alábbiak:
• A válaszadók 71 százaléka állítja, motiváltabb lenne, ha osztalékot kapna vagy résztulajdonos lenne a vállalatban; a férfiak vonzóbbnak tartják ezt a lehetőséget, mint a nők.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
• A teljesítményalapú bérezés a pénzügyi szolgáltatások, az üzleti szolgáltatások, a gépipar valamint a gyártás területén a legelterjedtebb.
• A fizetéstől eltekintve a legtöbbre becsült juttatások a rugalmas munkaidő, a cégautó vagy gépkocsi-költségtérítés, a képzés és az egészségügyi juttatások.
• A felmérés résztvevőinek 94 százaléka állítja, hogy a munkáltató által biztosított egészségügyi kezdeményezéseknek a munkavállalói juttatáscsomag részét kellene képezniük.
• A munkáltatók által nyújtott legvonzóbb egészségügyi juttatás az egészségbiztosítás, ezt követi a sport bérlet vagy kedvezmény lehetősége, a dohányfüst-mentes környezet és a közös mozgási lehetőség illetve programok biztosítása.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Itt a vége: elfogadta a brit parlament az illegális migráció sarokkövének számító törvényt
- Nem lehet "hazaszavazni" a választásokon
- Könnyű volna kicselezni, mégis rohamosan terjed a májgyulladást okozó vírus Szlovákiában
- Nehéz időszakra számít a fronton Ukrajna
- Látványos újítást kap a Google-navigáció
- Történelmi felfedezés lett egy kislány által a homokban talált tárgyból - videó