Az adótörvények kétféle lehetőséget kínálnak a céges telefonokon folytatott privát beszélgetések természetbeni juttatásként való elszámolására, ám az "élelmesebb" társaságok egy harmadik, az adófizetést kikerülő megoldást is szívesen preferálnak, illetve létezik megoldás arra is, hogy se a munkavállalót, se a munkaadót ne terhelje "felesleges" teher - írja Napi Gazdaság.
A hatályos jogszabályok szerint a céges telefonhasználat során (ami lehet vezetékes, mobil, illetve internetalapú is) tételesen el kellene különíteni a vállalat tevékenységével összefüggő, illetve a magánéleti beszélgetéseket. Utóbbiak után pedig 54 százalékos szja-t kell fizetni, mivel természetbeni juttatásnak minősülnek. Újdonságként januártól választhatják azonban azt is a társaságok, hogy a számlaérték 20 százalékát veszik adóalapul, egyfajta átalányként.
Az eddig eltelt időszak tapasztalatai szerint a nagyobb telefonforgalmat bonyolító cégek csekélyebb hányada fordít energiát a hívások részletezésére, inkább belenyugszanak az átalány szerinti fizetésbe.
Ennél rafináltabb az a módszer, amikor a munkavállaló egy kódot kap, amit be kell pötyögnie, ha nem a cég érdekében folytat beszélgetést. A társaság pedig megállapodik a telefonszolgáltatóval, hogy az különítse el ezeket a hívásokat, és külön számlázza ki az alkalmazottaknak. Tehát lényegében egy telefonra két előfizető jut, egyik a cég, másik a dolgozója. Ekkor az előbbinek nem kell szja-t fizetnie, de az utóbbinak rendeznie kell a saját számláját
Az igazán trükkös megoldás azonban a következő: nyilatkozatot kérnek be a munkavállalótól a privát telefonforgalmának megállapítására - és ha esetleg nem érkezik válasz, akkor azt nemleges válasznak tekintik, vagyis hogy nem volt ilyen jellegű telefonbeszélgetése a dolgozónak. Ezt, egy esetleges APEH-ellenőrzésre felkészülve, dokumentálják. Így, miután nincs kimutatható magáncélú beszélgetés, nem kell szja-t fizetnie a munkaadónak, de a munkavállalóra sem kell ráterhelni a hívások költségét
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








