Olaszország lehet az első olyan állam, ahol a dohányzással eltöltött idő miatt kieső munkaidőre járó bért levonják az alkalmazottak fizetéséből. Olaszország a dohányzás visszaszorításának tekintetében is élen járt, mikor 2005-ben minden nyilvános helyen és munkahelyen megtiltotta a dohányzást - írja a Népszabadság.
A személyügyi vezetők munkacsoportja készített egy 141 munkahelyet felölelő felmérést a munkahelyi dohányzás és a termelékenység kapcsolatáról. Az elemzés szerint átlagosan 4 percet vesz el a munkaidőből, míg az alkalmazott elér a dohányzásra kijelölt helyre és visszaér onnan, a cigaretta elszívása pedig 6 percet tesz ki. Egy 8 órás műszakkal, mérsékelt dohányossal számolva 60-80 perc körüli időt vesz el a dohányzás a munkaidőből. A tanulmány szerint az állandó járkálás a munka hatásfokát is csökkenti.
Olaszországban 2005-ben vezették be a dohányzás széleskörű tilalmát, hogy megvédje az embereket a passzív dohányzás veszélyeitől. Az olaszoknak ugyan csupán 24 százaléka dohányzik, de az alkalmazásban állók között ez az arány 45 százalékos, igaz, ez 60 százalékról csökkent erre a szintre a 2005-ös szigorításnak köszönhető.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.