A legtöbb munkavállaló úgy érzi, nem becsülik meg eléggé az erőfeszítéseit, sokan úgy vélik, egyenesen alul vannak fizetve. Ez az érzés számos alkalmazottat késztet a munkahelyváltás lehetőségeinek mérlegelésére, holott az esetek többségében "csak" természetes emberi elégedetlenségről beszélhetünk - derül ki a Salary.com kutatásából.
A weblap üzemeltetői által megkérdezett 13,500 alkalmazott 65%-a nyilatkozott úgy, hogy a következő három hónap során új munkahely után néz. Az elégedetlenek 57%-a kifejezetten a fizetését kifogásolja, ezért szeretne váltani.
A Salary.com összevetette a megkérdezettek adatait saját adatbázisával és úgy találták, hogy a fenti csoportból csupán 19% alulfizetett, 17% kifejezetten túlfizetett, 34% pedig megfelelő juttatásban részesül. (A besorolás alapját mindenkinél a hasonló pozíciót betöltő személyek fizetése jelentette. Az adatbázis ágazatonként, vállalatméretenként és régiónként osztályoz, így meglehetősen kifinomult az összehasonlítás.)
Szakértők szerint a realitástól való elszakadás elsősorban azért következhet be, mert az alkalmazottak teljesítménye és önértékelésük között sokszor szakadék tátong. A legtöbb cégnél elgondolkodnak az alkalmazottak azon, "miért is keres XY jobban, mint én". A válasz természetesen egyszerű: a vállalat vezetése többre értékeli a közös célok eléréséhez nyújtott hozzájárulását. A legtöbben persze túlértékelik saját szerepüket, emiatt alulfizetettnek érzik magukat, ami persze kihathat a teljesítményükre is...
A tendencia...
Sokszor nem is a fizetés abszolút mértéke, sokkal inkább annak trendje játszik kiemelkedő szerepet az elégedettségben. Amennyiben egy alkalmazott azt tapasztalja, hogy huzamos ideig nem emelkedik a fizetése, úgy érezheti, hogy alulfizetett és jobban járna, ha máshol próbálna szerencsét.
Ilyenkor a legritkább esetben veszik figyelembe az elégedetlenkedők, hogy az adott ágazatban mi jellemző a bérek alakulására, pedig sokszor ez is releváns lenne a döntéshozatalban. A legtöbben szétnéznek a piacon, hogy mennyiért helyezkedhetnének el és mivel sokan igyeznek kis túlfizetéssel toborozni, beigazolva látják hipotézisüket. A probléma csak az, hogy a prémiummal induló helyen kapott bért is (csodák csodájára) utoléri lassan az iparági átlag...
Nem a névjegykártya számít...
Korunk munkaerőpiacán már szinte mindenki executive, vagy manager, esetleg executive manager, ilyen titulusokkal pedig könnyű alulfizetettnek érezni magunkat.
A Salary.com munkatársai az online kérdőívet kitöltők közül sokakat felhívtak és megtudakolták, mik is valós munkahelyi teendőik. Ezt követően megvizsgálták, mennyire illeszkednek az elmondottak a megadott pozícióhoz és azt tapasztalták, hogy a megkérdezettek mintegy 30%-a "túl van címezve" munkahelyén.
Mindezek ellenére a legtöbb munkavállaló standardizáltnak tartja a pozíciókat, így értékítéletükben az szerepel, hogy az ügyfélkapcsolati menedzser mindenütt ugyanazt csinálja, tehát ugyanannyit is kellene keresnie. (Ezzel nyilvánvalóan több probléma is akad, elég csak az ügyfélkör nagyságára és a vállalat méretére gondolni...)
Az alku ereje is számít...
Előfordulhat persze, hogy hasonló munkakört betöltő személyek juttatása között is van eltérés, ez a legtöbb esetben a munkavállaló alkupozíciójától függ. Hosszabb távon azonban a különbségek a jól irányított szervezetekben kisimulnak. (Értelemszerűen a magasabb kezdőfizetés alacsonyabb emeléseket vonhat maga után, ha ugyanolyan teljesítményt nyújtunk, mint más, aki alacsonyabb szintről indult...
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház
- Gyászol a filmvilág, elhunyt András Ferenc
- Hét börtönőr állt bíróság elé, egy rab bántalmazásával vádolják őket
- Hernádi Zsolt: aggódva figyeljük az állami beavatkozások hatását
- Donald Tusk: május 10-én átalaktjuk a varsói kormányt
- Moszkva: a kranogorszki merényletet több ország polgárai szervezték