A biztosítási piac a különböző integrált pénzügyi-szolgáltatói tevékenységek megjelenésével hatalmas robbanás előtt áll. A kínálati piac bővülésével párhuzamosan érdemes figyelemmel kísérni a keresleti oldal alakulását is. A GfK Hungária Piackutató Intézet negyedévente publikált Biztosításpiaci Adatszolgáltatás című felmérése - többek között - a lakosság biztosítótársaságokhoz való viszonyulását, a különböző biztosítási formák kedveltségét és a különböző szolgáltatások igénybevétele mögött álló motivációkat méri, s elemzi.
A legfrissebb kutatás eredményeinek tanúsága szerint az előző, II. negyedévhez képest a személyes biztosítással rendelkezők körében enyhén nőtt az elérésre szóló életbiztosítással, a vegyes életbiztosítással és a magán balesetbiztosítással rendelkezők aránya. Ezzel szemben mintegy 4 százalékponttal - 28 százalékról 24 százalékra - csökkent a nyugdíjbiztosítással rendelkezők köre.
Az előző negyedévhez képest 3 százalékponttal - mintegy 66 százalékra - emelkedett a lakásukat, illetve házukat biztosító háztartások aránya. Közel minden második háztartás kötött kötelező gépjármű felelősségbiztosítást, s 11 százalékuk CASCO-t. Változatlanul csupán 8 százalékot tett ki azoknak az aránya, akik az elmúlt év során utasbiztosítást kötöttek.
Az elkövetkező két évben biztosítást kötni szándékozók körében még mindig a lakás- és házbiztosítás a legnépszerűbb - a megkérdezettek 27 százalékának tervei között szerepel e biztosítástípus. A tervezett biztosításkötések formáit illetően második helyezett a vegyes életbiztosítás (19 százalék jelölte meg), harmadik pedig a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (16 százalék). Ez utóbbi biztosítási fajtát kötni szándékozók aránya az elkövetkező két évben autóvásárlást tervezők arányára enged némiképp következtetni.
A kutatók kíváncsiak voltak a biztosítótársaságok megítélésének és a jövőbeni biztosító-választásnak a szempontjaira is. A saját biztosítójukat szimpatikusnak találók mintegy 32 százaléka hivatkozott a szimpátia alapjaként a cég jó nevére. A pozitív megítélés okaként második legnagyobb arányban a megbízhatóságot (27 százalék), a ranglista harmadik helyén pedig a cég által nyújtott kedvező feltételeket (26 százalék) említették. A biztosítótársaságot választani készülők többsége - mintegy 46 százaléka - a barátok és ismerősök ajánlásai alapján dönti el, melyik társasággal köt megállapodást. A megkérdezettek megközelítőleg negyede (27 százaléka) kér tanácsot biztosítási üzletkötőtől egy ilyen döntés meghozatala előtt.
Egy új vállalkozás indítása vagy egy új termék bevezetése mindig izgalmas, de ugyanakkor kihívásokkal teli időszakot jelent az üzleti életben.
Nincs egyszerű dolguk azoknak a vállalatoknak, amelyek közösségi finanszírozási platformon keresztül szeretnének értékpapírt kibocsátani.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
-
Árcsökkentés jön a magyar áruházláncnál: 80 tejtermék lesz olcsóbb
A PENNY akciója a hazai beszállítóktól érkező tejtermékeket érinti.
-
Több, mint a kötelező: akár féláron is megvehetjük ezeket a termékeket
Az áruházlánc az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket akár 20-50% közötti kedvezménnyel kínál.
- Roland Garros - Nem volt sima ügy, de papírforma-diadal a nők között
- A Manchester City a BL-győzelemmel teljessé tette a triplázást
- Négy telitalálat a lottón
- "Az Európai Unió erővel akarja áttelepíteni a migránsokat Magyarországra" - a nap hírei
- Soha jobbkor! - Elkapta Spanyolországot a női kosárlabda-válogatott, Eb-kerethirdetés is történt
- Egy mindentudó csodafutópadot és sok minden mást is "beújított" az ORFI
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


