Az Európai Unión belüli kereskedelem kötelező feltételeként előírt közösségi adószámot eddig több mint 22 ezer adózó kérte meg - közölte hétfőn Király László György. Az APEH elnöke azt is elmondta: az uniós piacon kereskedő társaságoknak havonta lesz adatszolgáltatási kötelezettségük.
A csatlakozás kapcsán életbe lépő változások ismertetésére országos kampányt indított az adóhatóság, amelynek első rendezvénye volt a hétfői kecskeméti tanácskozás. Király László György ennek megnyitóján közölte: az új szabályok ismertetésére az APEH az ország minden megyéjében ismeretterjesztő sorozatot indított. Ezenkívül az ügyfélszolgálati irodákban szórólapokról is tájékozódhatnak az adózók.
Király László György elmondta: országosan 1.2 millió a vállalkozások száma, de közülük nagyon sok a mikrovállalkozás, és több mint 80 ezer az úgynevezett evások köre. Hangsúlyozta: az egyszerűsített adóbevallást választók nem kereskedhetnek az európai uniós országokkal, ha erre szeretnének vállalkozni, akkor ki kell jelentkezniük az eva hatálya alól.
Az APEH elnöke a kötelező közösségi adószámon túl az egyik legfontosabb változásként emelte ki az áfabevallás új szabályait. Rámutatott: a Magyarországról uniós országba irányuló export után a magyar vállalkozónak nem kell áfát fizetnie, az import termék után pedig a belföldi áfakulcs alapján kell adóznia.
Az országos tájékoztatási sorozatot az APEH a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával közösen indította. Az ismertetésekbe rövidesen bekapcsolódnak a vám- és pénzügyőrség, illetve a statisztikai hivatal munkatársai is.

A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Elmaradt a bravúr, nem juthat nyolc közé a női kézilabda-válogatott
- Egy iraki milícia szerint Washington újabb támadásokra számíthat Irakban
- Szikrázó felnin robogott egy opeles az M0-son
- Győzelemmel zárt a továbbjutó Vasas
- Kiderült, kit tart az LMP „az ellenzék legkártékonyabb politikusának”
- Transzplantációs nagyhatalom lehetünk Európában
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


