Az Európai Unió kisebb vállalatai a vártnál kevésbé érdeklődnek a bővítés adta lehetőségek iránt - írja a Világgazdaság.
A Grand Thorton nemzetközi tanácsadócég német részlege által készített felmérésből kiderül, hogy az európai kis- és középvállalatok többsége szkeptikus a bővítéssel kapcsolatban. A társaságok elsősorban hagyományos exportpiacaikra koncentrálnak, szinte tudomást sem vesznek a változásról.
A felmérés tanulsága szerint Német-, Francia-, Görög-, Svéd-, Spanyol-, Írországban és Nagy-Britanniában a megkérdezett cégek 38%-a könnyebb hozzáférésre számít a kelet-európai piacokhoz és az olcsóbb munkaerőhöz. Németországban 57% várja a munkaerőköltségek csökkenését, 63% pedig nagyobb munkaerőkínálattal számol saját hazájában. A megkérdezettek számottevő hányada szerint a bővítés nem jár megnövekedett exportlehetőségekkel, mindössze Francia- és Görögországban számol a kkv-k 56%-a nagyobb forgalommal a térségben.
A fentiek tükrében úgy tűnik, mintha a kkv szektor alábecsülné az EU-bővítés okozta környezetváltozást, melynek kétségkívül célszerű lenne tükröződnie a társaságok stratégiájában. Az elkövetkező évek bizonyíthatják hozzáállásuk esetleges tévességét.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


