A film fővárosáról szinte mindenkinek a mozik, sztárokkal tarkított premierek jutnak eszébe. Mára azonban Hollywoodot is utolérte a végzet és a technika fejlődésével lekörözni látszik a mozit a házimozi. Ki gondolta volna néhány évvel ezelőtt, hogy a stúdiókat nagyobb bevételhez juttathatja az otthoni szórakoztatás, mint a mozi-bemutatók?
Mára pedig épp ez a helyzet. 2003-ban az amerikaiak 22.5mrd dollárt költöttek DVD-re és videokazettára, míg a jegypénztárakban mindössze 9.2 mrd-tól szabadultak meg. Az utóbbi tíz évben tavaly fordult először elő, hogy csökkent a mozijegyek ára, jelezve a piac átstrukturálódását.
Napjainkban olyan méreteket öltött a DVD vásárlás és bérlés, amiről Hollywoodban álmodni sem mertek a ’90-es évek közepén, az újdonság bevezetésekor. Megdöbbentő, hogy a DVD értékesítések és kölcsönzések már a stúdiók bevételének 40%-át adják, míg 1997-ben 1% alatti részarányt képviseltek. A videokazetták napja 1999 óta leáldozóban van, a statisztikák szerint. Ami ennél is érdekesebb, hogy a fogyasztók inkább megveszik a DVD-t mintsem kölcsönöznék, nem úgy mint az a kazettáknál szokás volt. Ezek alapján a forgalmazók felbecsülhetetlen értékű lehetőség előtt állnak.
A terjedés sebességére kedvező hatással volt, hogy a hardware gyártók meredekebben csökkentették a DVD-lejátszók árait, mint bármely más háztartási elektronikai cikkét. A Wal-Mart például számos készüléket értékesített 30$ alatti áron. Amerikában jelenleg minden második háztartás rendelkezik legalább egy DVD lejátszóval, míg Európában 2002-ben csak a háztartások ötöde mondhatta el ezt magáról, a Morgan Stanley szerint. Mára viszont az értékesítés szárnyal a kontinensen, így a különbség csökken.
A Paramount Pictures igazgató helyettese örömét fejezte ki a változások láttán, szerinte ugyanis a csillagászati termelési és marketing költségek fedezhetetlenek lennének a fellendülés nélkül. A Morgan Stanley elemzői úgy vélik, Hollywoodba a DVD-vel együtt a kiszámíthatóbb jövő is beköltözött. Ha ugyanis egy film megbukik a mozikban, még mindig van lehetőség javításra a DVD piacon, mivel a probléma gyakran a bemutató időzítésével van. Nagy kérdés ellenben, hogy a stúdiók az árak szinten tartásával a profitot szeretnék magasan tartani, vagy inkább több vásárlót szerezni árengedmények útján.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Bármelyik alternatíva kerül is kiválasztásra, nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az "egyedüli húzóerő" egyben kiszolgáltatottságot is jelent. Ha ugyanis az újdonság hamisítása is elterjed, az érzékenyen érintheti a forgalmazókat. A kalóz felvételek terjedése főként Ázsiában ölt kiemelkedő méreteket, de hazánkban sem ismeretlen. Gyakori, hogy a filmeket már a moziban rögzítik mini-kamerákkal, vagy az eredeti felvételt törik fel, majd az anyagot DVD-re írják. Mindehhez csupán egy DVD íróra van szükség, amiket széles körben értékesítenek manapság.
Mit tehetnek ez ellen a filmipar szereplői? Igyekeznek törvényi szigorítást kiharcolni a hamisítók ellen, illetve folyamatosan fejleszteni a másolásvédelmet, nem túl sok sikerrel. Felmérések szerint azonban a vásárlók úgy gondolják az eredeti lemez megéri az árát, és figyelembe véve, hogy a jelenlegi 15-20$-ról akár 10$-ig is csökkenhet az ár, egyelőre nem forog veszélyben a stúdiók bevételének 2/5-e. Sokak szerint célszerű lenne a mozi-premier után rögtön kiadni a filmeket DVD-n is, mivel az idő múlásával türelmetlenné válik a közönség és szívesebben választják a hamisítványokat, mintsem tovább várakozzanak. Bár a stúdiók egyelőre ragaszkodnak ahhoz, hogy a filmek először kizárólag a mozikban kerüljenek bemutatásra, felismerni látszanak azonban a trendet és hosszabb távon nem kizárt a klasszikus mozi halála sem.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Milyen lakáscélod van? Vásárlás vagy felújítás?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy mit gondolnak olvasóinknak a lakás-előtakarékosságról.
-
Milliókat is bukhatnak a lakástulajdonosok, ha nem figyelnek erre
Arra keressük a választ, hogy az olvasóink a lakásukat vagy ingatlanjukat érinthető káresemények közül mitől tartanak a leginkább.
-
Ingatlant vennél vagy felújítanál a lakásszámládból?
Arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen célra fordítanák szívesen lakás-előtakarékossági szerződésüket.
-
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain (x)
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!