A Velencei-tó környéke viszonylag könnyen vészelte át a lakáspiac tavalyi ledermedését.
Majdnem minden második új lakás vásárlásánál vagy építésénél szerepet játszott az elmúlt években a családi otthonteremtési kedvezmény. A támogatást évről évre egyre többen vették igénybe, s noha továbbra is bármely gyermekes vagy gyermeket tervező családnak elérhető, a kérelmezésben a járványhelyzet érthető módon törést okoz.
Átlagosan minden hatodik lakásügyletnél vették igénybe a vevők a családi otthonteremtési kedvezményt (csok) - derült ki a Központi Statisztikai Hivatal friss Lakossági lakáshitelezés című összeállításából. Az elemzés szerint 2016 és 2019 első fél éve között az új lakások körében 42 százalékra, a használt lakások vásárlásánál 11 százalékra becsülhető a csok felhasználási aránya. Ez azt jelenti, hogy majdnem minden második új otthont a csok segítségével vásároltak meg vagy építettek fel a családok, emellett nagyjából minden kilencedik használt lakás vételénél játszott szerepet a kedvezmény - írja a Magyar Nemzet.
2019-ben a támogatások 53 százalékát használt, kétötödét új lakások építésére vagy vásárlására vették igénybe. Az egy folyósításra jutó átlagos összeg új lakás vásárlásánál 5,6 millió, új lakás építésénél 2,8 millió, használt lakás vásárlásánál 1,8 millió, lakásbővítésnél 800 ezer forint volt tavaly. Utóbbiak aránya éves szinten csaknem hat százalékot tett ki. A második fél évben ráadásul az egy évvel azelőttihez viszonyítva a felújításra, bővítésre fordított támogatások száma csaknem tízszeresére, összegük 13-szorosára ugrott a falusi csok bevezetésének köszönhetően.
Friss kormányzati összegzések szerint 2015. júliusi bevezetése óta idén februárig csaknem 135 ezer család vette igénybe a családi otthonteremtési kedvezményt. A legnagyobb folyósító pénzintézetek tájékoztatása szerint március óta a járványhelyzet következtében a csok iránti érdeklődés és igénylés - érthető módon - némileg visszaesett. A bankok a csok esetében is elsősorban az elektronikus csatornákat javasolják ügyintézésre.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Jó időre börtönbe küldték a gigantikus kriptobukás felelősét
- Új hajók az új balatoni szezonra - képek
- Egy korszak véget ért: megszűnt a légiposta Németországban
- Hét órán belül két késelés Londonban - képek
- Ferenc pápa tizenkét női rabnak mosta meg a lábát
- Franciaországban minden templom elé rendőri erőket vezényelnek a húsvéti ünnepekre