A Magyar Nemzeti Bank 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re.
Sokkal több kölcsönt vettek fel a háztartások tavaly, mint 2015-ben, ennek ellenére csökkent a hitelállományuk, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint tavaly év végén 5696,2 milliárd forint volt, 190 milliárd forinttal kevesebb, mint egy évvel korábban - írja a Világgazdaság.
Mint írják, a lakosság az év egészét nézve már csak minimális mértékben volt nettó törlesztő, a visszafizetett hitelek mennyisége csupán 5 milliárd forinttal haladta meg az újakét.
A lakáshitelek tavaly mindenesetre egész évben elég jól fogytak, a piac azonban nem pörgött fel annyira, ahogy azt néhány bank eredetileg várta. A hitelintézetek 2016 tavaszán még 500 milliárd forintos új kihelyezéssel kalkuláltak, ebből végül 462,3 milliárdot folyósítottak. A növekedés az előző évhez képest így is 30 százalékos volt, és az átlagos havi folyósítás 35-40 milliárd forint között stabilizálódott.
A jelzáloghitelezésben az 500 milliárdos álomhatár egyébként a szabad felhasználású jelzáloghiteleket is beszámítva éppen meglett: ezekből 38,5 milliárd forintnyit helyeztek ki tavaly. A szabad felhasználású ingatlanfedezetű kölcsönöktől a jelek szerint tart a lakosság, a többség inkább fedezet nélküli személyi hitelt választ. A személyi kölcsönök piaca óriási lendületet vett 2016-ban, az új kihelyezések volumene csaknem 210 milliárd forint volt, 60 százalékkal több, mint 2015-ben.
A személyi hitelek piacán augusztus és november volt a legerősebb hónap 19,2 milliárd forintos folyósítással, az egyik valószínűleg az iskolakezdés, a másik pedig a fekete péntekhez kapcsolódó akciók miatt. Decemberben csupán 17,7 milliárd forintnyi személyi hitelt helyeztek ki a hitelintézetek. Decemberben 1,1 milliárdnyi áruhitelezést mértek, ez volt a leggyengébb hónap.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A drága folyószámla- és kártyahitelek sem csábították a lakosságot túlzott költekezésre. A folyószámlahitelek volumene az év végén nem érte el a 313 milliárd forintot, ami kilencéves mélypont, a kamatozó kártyahiteleké 118 milliárd forintra süllyedt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








