32 °C Budapest

Kikopóban a nullás áruhitel

Pénzcentrum
2008. december 30. 09:00

Az ünnepek előtti utolsó néhány napban a tavalyinál erősebb volt az érdeklődés az áruhitelek iránt, ám összességében a decemberi áruhitel-forgalom 10 százalékkal alatta maradt a 2007. évinek - summázta a piacvezető Magyar Cetelem tapasztalatait a Napi Gazdaságnak Lendvai János elnök-vezérigazgató.

A szakember szerint az idei trend is annak bizonyítéka, hogy egyre jobban összeszűkül a karácsonyi áruhitelszezon. A korábban meglévő partnereknél a 2007-esnek megfelelő forgalmat mérte a Credigen Bank, ám ahogy azt Fekete Csaba vezérigazgató elmondta, a társaság új partnereinek köszönhetően csaknem megduplázta az év végi áruhitel-kihelyezését.

A Credigennél a karácsony előtti utolsó napokban nem volt nagy felfutás, ezt a vezérigazgató azzal magyarázta, hogy a finanszírozó társaság a kedvezményes, nullás teljes hiteldíj mutatós akcióit a hónap első két hetére időzítette kereskedelmi partnereivel. Ezekben a kampányokban ugyanakkor a korábbi átlagos napi hiteligénylési forgalomnak nemegyszer 7-10-szeres növekedését tapasztalták. A korábbi évekhez képest komoly változást jelent, hogy ezek az akciók valóban akciók voltak, amelyek néhány napra, maximum két hétre voltak érvényesek - hívta fel a figyelmet Fekete.

Lendvai szerint a Cetelem az idén nem hirdetett meg nullás akciókat, szerinte a jelenlegi helyzetben nem volna célszerű az ilyen kölcsönök kockázatát felvállalni. A Cetelem talán rá sincs szorulva arra, hogy ilyen akciókkal kockáztasson: az elnök-vezérigazgató szerint a bank az év első 8-9 hónapjában olyan jó eredményeket ért el, hogy az év végi visszaesés ellenére is 10 százalék körüli mértékben képes meghaladni a 2007. évi kihelyezéseit.

A húzótermék már régóta inkább a hitelkártya és a személyi kölcsön, semmint az egyre inkább "kopogtatóterméknek" számító áruhitel. Akár a "nullás" hitelből is "kitermelhető" olyan ügyfél, akinek a későbbiekben eladhatóak lesznek további, a társaság számára már profitot hozó termékek; a megszerzésnek ez az ára sokkal kisebb, mint ha hirdetések útján keresnénk új ügyfelet - védi az akciós ajánlatokat Fekete Csaba.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. június 19. 10:53
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa e heti ülésén 7 évvel meghosszabbította a nagyka...
Holdblog  |  2025. június 19. 09:26
Egy csapat új lebonyolítással igyekszik életet lehelni a legősibb sportágba.
MNB Intézet  |  2025. június 18. 12:35
A nagy nyelvi modellek jól el tudják játszani, hogy értik, amit mondanak. De ha tényleg értenék, az...
iO Charts  |  2025. június 16. 11:02
Az Games Workshop részvény (LSE:GAW) alapadatai, áttekintés A Games Workshop (LON:GAW) egy speciális...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 19. csütörtök
Gyárfás
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?