Az MNB pénzügyi kultúra fejlesztését célzó legújabb kezdeményezése a "Pénziránytű" honlap elindítása, melynek célja a fiatalok számára jegybank-specifikus témakörökben a legfontosabb alapismeretek közérthető átadása. A honlapra látogatók tájékozódhatnak azokról a szempontokról és összefüggésekről is, amelyeket a leggyakoribb pénzügyi döntések során mérlegelniük érdemes. A site a mai naptól a www.penziranytu.mnb.hu oldalon érhető el.
A Magyar Nemzeti Bank fontos célja, hogy törvényben rögzített alapfeladatainak támogatásaként hozzájáruljon a lakosság, és különösen a fiatalok pénzügyi kultúrájának fejlesztéséhez, valamint minél szélesebb körben megismertesse és megértesse a jegybank működését, a monetáris politika mozgatórugóit. Az MNB ennek érdekében évek óta szervez a lakosságnak, és különösen a diákságnak szóló, a pénzügyi kultúra fejlesztésére irányuló programokat. A mindennapokhoz szükséges gazdasági-pénzügyi ismeretek széles körű elterjedéséhez ugyanakkor további fontos lépésekre van szükség, melynek egyik újabb állomását jelenti az MNB internetes struktúrájának részeként a fiataloknak, valamint az érdeklődőknek (pedagógusok stb.) létrehozott Pénziránytű honlap elindítása.
Az új honlap elsődleges célja, hogy az MNB - független és felelős intézményként - közérthető formában hívja fel a figyelmet azokra az összefüggésekre és szempontokra, amelyek az egyes monetáris politikai és egyéb jegybanki döntések hátterében állnak, valamint amelyeket a leggyakoribb egyéni pénzügyi döntések során mérlegelni érdemes. A honlap részleteinek kidolgozásakor a hasonló céllal létrehozott külföldi jegybankok és nemzetközi szervezetek kezdeményezéseit is figyelembe vették az MNB munkatársai. E mellett a site által érintett témakörök véglegesítését, valamint a formai kivitelezést a célcsoport körében elvégzett fókuszcsoportos kutatás előzte meg.
A honlap fejlesztésének jelenleg záruló első szakaszában a jegybank működésének bemutatásán túlmenően a bankjegy és érme, bankszámla, bankkártya használat, elektronikus fizetési módok, megtakarítások, körültekintő hitelfelvétel és árstabilitás témakörökben foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat. Az egyes témák ismertetése gyakorlati szempontokat és tipikus élethelyzeteket előtérbe helyezve - a célcsoporthoz igazodó stílusban és nyelvezetben - kérdések és válaszok formájában történik. Az év végéig tartó második fejlesztési szakaszban a tervek szerint a honlap a pénzügyi közvetítőrendszerrel, az euróhoz kapcsolódó ismeretekkel, valamint a legfontosabb gazdasági mutatószámok értelmezésével foglalkozó tartalmakkal bővül.
A "Pénziránytű" - a jegybank szándékai szerint - hatékony és hasznos kiegészítését jelenti a szeptember óta 25 középiskolában kísérleti jelleggel zajló, a későbbiekben akkreditálásra kerülő pénzügyi oktatási programnak (POP), valamint a Sulinet portálon várhatóan október végén induló új pénzügyi-gazdasági menüpontnak. Mivel a Pénziránytű honlap teljes fejlesztése csak az év végén zárul le, a honlapot készítő jegybanki team örömmel fogad minden javaslatot és észrevételt, melynek továbbítására külön menüpont is kialakításra került.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


