Egyre másra rukkolnak elő a bankok a különféle cégekkel közösen kibocsátott co-branded kártyákkal, hogy egy jól behatárolható ügyfélkört szerezzenek meg maguknak, az azonban kétséges, hogy mennyire válnak ezen plasztikok birtokosai lojális törzsvásárlókká - írja a Népszabadság.
Az MNB által nemrégiben közzétett, 2006-ról szóló bankkártya használati adatok szerint a hitelkártya-állományon belül folyamatosan nő a céglogós kártyák aránya, egy év alatt 5-ről 13 százalékra. A lap által megkérdezett, co-branded kártyákat kibocsátó bankok körében azonban ez az arány 50-70 százalékra tehető.
A Citibank szerint az ilyen kártyák legnagyobb előnye a bankok számára, hogy egy jól körülhatárolható ügyfélkört tudnak becélozni testre szabott szolgáltatásokkal, amit a céges partnerek stabilabb ügyfelei biztosítanak.
De persze nem ilyen könnyű a képlet a bankok számára, hiszen mérlegelniük kell, hogy a kibocsátott társmárkás kártyák birtokosai jól jövedelmező törzsvásárlói kört, vagy éppenséggel bedőlt adóstábort hoznak-e a konyhára.
A co-branded kártyák mellett szól, hogy a hitelkártyákra jellemző 10 százalék körüli éves lemorzsolódás esetükben néhány százalékkal alacsonyabb, azonban hazánkban ez a lemorzsolódás a nyugaton jellemzőkkel ellentétben nem másik hitelkártyára való váltást, hanem végleges búcsút intést jelent.
A GfK Hungária egyik piackutatója szerint tavaly valamelyest visszaesett a hitelkártyapiac, ugyanis a teljes lakossághoz mért arányuk 4,9 százalékról 4,4 százalékra esett vissza. A lap által megkérdezett pénzintézetek közül is sokan a hitelkártya-kintlevőség csökkenését jelezték.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezt a hitelkártyákkal kapcsolatos rossz tapasztalatok is indokolhatják. A hazai lakosság ugyanis továbbra is gyakran használja készpénzfelvételre hitelkártyáját, ami ugye nem tartozik a kamatmentes tranzakciók közé. A Budapest Bank hitelkártya vezetője szerint ráadásul az ügyfelek többsége az aktiválás után 2-3 hónap alatt feléli hitelkeretét, és a magas THM ellenére is csak igen lassan törleszti vissza az összeget. Ez pedig nem a legolcsóbb formája a hitelhez jutásnak.
2007-ben újdonságot jelentettek a két tévétársaság, a TV2 és az RTL által piacra dobott kártyák, ami a nagy versenytársak egyre erősödő egymásra licitálását jellemzi. Ezek iránt nem mutatkozott túl nagy lelkesedés az ügyfelek körében, ami nem is meglepő, hiszen vásárlási kedvezmények helyett inkább csak "celebszolgáltatásokat" nyújtanak, például 5 százalékos kedvezményt Keleti Andrea táncstúdiójába. Nem is sikerült a K&H-nak ezidáig 10 ezernél több RTL kártyát piacra dobnia.
Annál elégedettebbek a bevásárlókártyák tulajdonosai. Az Auchan 3 éve bocsátotta ki bevásárlókártyáját, amivel egyre nagyobb arányban fizetnek a vásárlók, de a Tesco kártyát kibocsátó Magyar Cetelem sem panaszkodhat, hiszen túl van már a 250 ezresdik kártyakibocsátáson is.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








