A Financial Times információi szerint vezető német és francia bankok saját kártyaelfogadó társaság létrehozását tervezik. Az együttműködő bankok jelenleg az Európai Bizottsággal tárgyalnak a tervről, mivel szeretnék ha tisztább lenne a szabályozás, mielőtt belevágnak a beruházásba.
Az ötletet alapvetően a MasterCard és a Visa Europe ellen indított bizottsági vizsgálat szülte, melynek keretében a bankközi jutalékok kerülnek nagyító alá. Amint arról korábban beszámoltunk, a MasterCard gyakorlatát elfogadhatatlannak ítélte Brüsszel, a kártyatársaságnak így június 21-ig kell kidolgoznia egy alternatív árazási rendszert. A határozat ellen természetesen fellebbezéssel éltek.
A kártyabirtokosoktól első látásra távol álló interchange díjak hatásairól alábbi cikkünkben számoltunk be részletesen.
Vége az ingyenes bankkártyás fizetésnek? Kényszerhelyzetben a bankok...
Az együttműködő bankok úgy vélik, hogy a két kártyatársaság tőzsdére lépése tovább ronthatja tárgyalási pozíciójukat, így emiatt szintén indokolt lehet egy saját kártyaelfogadó társaság létrehozása.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








