A kereskedelmi bankok többsége úgy véli, a használt lakások értékesítését érintő jogszabályi változástok nem bírnak majd jelentősebb piacmódosító szereppel, legalábbis, ami a lakáshiteleket illeti - derült ki a Napi Gazdaság körkérdéséből.
A hitelállomány jelentős, több pénzintézet esetében 60 százalékot meghaladó hányadát a használt lakások vásárlásához igényelt hitelek teszik ki. A bankok azonban ennek ellenére nem tartanak a hitelpiac átrendeződésétől.
Az Erste és a CIB Banknál is úgy vélekednek, hogy a jogszabályi környezet változása nem befolyásolja majd jelentősen a hitelfelvételi kedvet. Az Allianz Bank pedig válaszában kifejtette, hogy a változások főként a spekulatív céllal vásárlók esetében lesznek majd érezhetőek, a lakhatási céllal vásárlók által megjelenített kereslet alakulásában nem játszanak szerepet.
A CIB általánosságban egyetért az ingatlanpiaci szakértők egy részével, akik arra mutattak rá, hogy a befektetési céllal vásárlók várhatóan mérlegelik majd a lakások hosszabb ideig, vagyis legalább öt évig való megtartásának lehetőségét.
Az MKB Bank szakértője szerint eléggé ritka, hogy valaki öt évnél korábban továbbadjon lakásán, feltéve, hogy saját célra vásárol. Ennyi idő alatt pedig a jelenlegi körülmények között nem lehet érdemi növekedésre számítani, így a személyi jövedelemadó-fizetési kötelezettség nem jelent kibírhatatlan terhet.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A szakértő azonban, ahogy Komócsi Sándor az UniCredit Bank igazgatója elképzelhetőnek tartja, hogy a piac enyhén élénkülni fog, amely meggyorsíthatja a már meglévő lakások előtörlesztését illetve átvitelét is.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








