Háztartások Az idei év kilencedik hónapjában általában a csökkenő hitelfelvételi kedv jellemezte mind a háztartásokat mind pedig a vállalkozásokat. A háztartások esetében a forinthitelek kamatára általánosságban az emelkedés volt jellemző, míg a devizában denominált hitelek már vegyes képet mutatnak - derül ki a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb adataiból.
Fogyasztási hitelek

2007. kilencedik havában egy viszonylag kevés változást generáló időszak után a fogyasztási hitelek forintban denominált hitelköltség mutatója 1 százalékponttal emelkedett, s így 25,37 százalékot tett ki. A folyószámlahitelek átlagkamatlába 1,13 százalékponttal emelkedett 21,54 százalékra szeptemberben. Ez a mutató folyószámlahitelek esetében 17,07 százalékos volt.
Hitelköltségek tekintetében hasonló mechanizmus zajlott le a svájci frankban denominált hitelek területén, igaz itt az emelkedés mérsékelt, 0,3 százalékpontos volt, így szeptemberben a hitelköltség mutató 18,48 százalékot tett ki, míg az átlagos évesített kamatláb 6,69 százalékos volt.
Egyedül az euróban denominált fogyasztási hitelek hitelköltség mutatója indult csökkenésnek, a szeptemberi 9,78 százalékos értékkel visszatért a tavaly nyárra jellemző szintre. Az euró folyószámlahitelek átlagkamatlába 8,04 százalékos volt. Szeptemberben a fogyasztási célú hitelek új szerződéseinek értéke minden devizanemben csökkentek.

Lakáshitel

Lakáshitel fronton kevesebb változás történt a hitelköltségek tekintetében. A forintban denominált hitelek átlagos költsége lényegében nem változott, így szeptemberben 13,09 százalékot tett ki. A piaci szintű átlagos kamatláb 10,5 százalékot tett ki.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A svájci frankban denominált hitelek esetében sem volt kirívó változás tapasztalható (6,48 százalékos átlagos hitelköltség, s 4,02 százalékos átlagos kamatláb mutatókkal),azonban az euró lakáshitelek kamatelőnye úgy tűnik, olvadásnak indult, legalábbis a júliusi szintet meghaladó szintre emelkedett vissza az áltagos hitelköltség, s így 6,23 százalékot tett ki.

Szeptemberben tovább apadt a lakáscélú hitelek új szerződéseinek értéke, kivételt ez alól az egyébként marginális szerepet játszó euróban denominált hitelek jelentettek, ebben az esetben a stagnálás volt a jellemző.
Vállalkozások hitelei
VállalatokA nem pénzügyi vállalatok forint folyószámlahiteleinek átlagos kamatlába 2007. szeptemberében 0,35 százalékpontos csökkenés után 9,38 százalékot tett ki. Az euróban denominált folyószámlahitelek kamata ezzel ellentétben egyáltalán nem változott, így szeptemberben is 5,60 százalékot tett ki.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








