Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Óvatos évkezdés jellemezte a nemzetközi piacokat, azonban az ingadozó hangulat ellenére a BUX index stabilan 50 ezer pont feletti napi záróértékeket produkálva végül 53 442 ponton zárta a hónapot, amely 5,4 százalékos növekedést jelent az előző hónaphoz képest. A részvénypiac összesített forgalma 430 milliárd forintnyi összérték (melyből extra nagy fix kötés 162 milliárd forint), 20,5 milliárdos napi átlagforgalmat jelent. A vezető részvénynek most a MOL bizonyult, míg másodikként az OTP Bank, harmadikként pedig a Richter futott be. A befektetési szolgáltatók forgalmi rangsorában az ERSTE Bank mutatkozott a legerősebbnek, őt követte a WOOD & Company és a Concorde.
Vegyes mozgást hozott a 2022-es év első hónapja a nemzetközi tőzsdéken, a globális járványhelyzet és a gazdasági nehézségek továbbra is rányomták a bélyeget a befektetők kereskedési kedvére. A hónap második felében az amerikai jegybank, a Fed várható kamatemelésekkel kapcsolatos januári bejelentései szintén erőteljes hatást gyakoroltak az amerikai börzéken túl az ázsiai és az európai piacokra is, több esetben komoly árfolyameséseket produkálva.
A változó hangulat kevésbé jellemezte a Budapesti Értéktőzsdét a nemzetközi tendenciákhoz képest. A decemberi korrekciót követően januárban a BÉT fő részvényindexe, a BUX index napi záróértékei 50 ezer pont felett stabilizálódtak, január 12-én pedig az 54 ezer pontot is túllépve 54 406 ponton zárt. A mutató végül 53 442 ponton fejezte be a hónapot, amely 5,4 százalékos növekedést jelent decemberhez képest.
A legfrissebb árfolyam-hírekért látogass el a Pénzcentrum Árfolyam oldalára!
A részvénypiacon az elmúlt hónapokhoz hasonlóan a vezető blue chipek adták a kereskedés mozgatórugóját, amely során a MOL bizonyult a legforgalmasabb papírnak, több mint 203 milliárd forint értékű kötéssel. A második helyen az OTP Bank áll 180 milliárd forint forgalommal, míg harmadik helyen a Richter végzett, 34,8 milliárdos forgalommal. Negyedik helyen a Telekom zárt, a Masterplast és a 4iG pedig stabilan tartják a blue chipeket követő pozícióikat.
Az azonnali részvénypiac forgalma az elmúlt hónapokhoz képest hasonlóan alakult, az összforgalom 430 milliárd forintot tett ki, amely egy napra levetítve átlagosan 20,5 milliárd forintos érték. A brókercégek forgalmi rangsorát az ERSTE Bank zárta az élen, megközelítve a 444 milliárd forint értékű részvényforgalmat. A második helyen a WOOD & Company, harmadikként pedig a Concorde zárt. Az árupiacon élénk kereskedési kedvet hozott a január. A szegmens forgalma több mint hatszorosára nőtt a decemberi eredményekhez képest, végül meghaladta az 1,39 milliárd forintot, amelynek száz százalékát a fenntartható takarmánykukorica tette ki.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








