Háromszázzal kevesebb élelmiszerüzlet van jelenleg Magyarországon, mint egy évvel ezelőtt. Legnagyobb mértékben a hipermarketek és diszkontok száma növekedett, és van olyan város is, ahol 40-50 kisbolttól próbálnak megszabadulni.
Az általános élelmiszerüzletek száma 2 százalékkal, azaz 332 üzlettel csökkent tavaly, az előző évhez képest. Így 19 569 boltban árusítottak élelmiszert múlt év végén Magyarországon.
A vezérigazgató példaként elmondta, 2 év alatt befizetett válságadóból egy 9 ezer négyzetméteres áruházat lehetne nyitni. A legújabb áruház nyitása a jelenlegi tervek szerint 2012-re várható
A Nielsen piackutató vállalat összegzése szerint zömmel a legkisebb, 50 négyzetméteres és az alatti boltokból regisztráltak kevesebbet. Számuk most 11 111, ami egyben azt is jelenti, hogy a magyarországi élelmiszerkereskedelem eléggé elaprózott, nemzetközi összehasonlításban.
"Legnagyobb mértékben a hipermarketek és diszkontok száma növekedett egyik évről a másikra; előbbiekből 165, utóbbiakból 467 versenyez a vásárlók kegyeiért. De gyarapodott a szupermarketek mezőnye is 581-re, valamint a 201-400 négyzetméteres üzleteké is, 834-re" - mondta Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója.
Az országban nem mindenütt csökkent a boltok száma. Mínuszt csak két régióban regisztrált a Nielsen: a Budapestet és Pest megyét magában foglaló középső régióban, továbbá az északkeleti megyékben 3-3 százalékkal működik kevesebb élelmiszerüzlet, éves összehasonlításban. A többi régióban nagyjából változatlan maradt az üzletszám.
A láncok nagy élelmiszerüzleteinek terjedésével hazánkban az eladótér mindegyik régióban emelkedett tavaly; átlagosan 4 százalékkal, ahogyan tavalyelőtt is. Így az általános élelmiszer-üzletek összes eladótere elérte 2010 végén a 3,17 millió négyzetmétert.
Amíg a nagyobb egységek terjedésével a bolthálózat tovább koncentrálódott, addig a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos üzletek piaci részesedése nem csökkent, éves összehasonlításban. A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória kiskereskedelmi eladásából ugyanúgy 27 százalékos piaci részesedést értek el múlt évben, mint tavalyelőtt, értéket tekintve.
"Forgalom szempontjából a hagyományos üzletek piaci pozíciója azért maradt stabil, mert a recesszió nyomán a fogyasztók gyakrabban mennek boltba, mint korábban, viszont alkalmanként kevesebbet vásárolnak. Különösen nőtt a gyakoriság a lakóhelyükhöz közeli hagyományos kis boltok, szupermarketek, pékségek és piacok esetében" - tette hozzá Szalókyné Tóth Judit.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kaposvár: üresen panganak az üzletek
Visszafogott becslések szerint is legalább 40-50 kisbolttól próbálnak megszabadulni az ingatlantulajdonosok Kaposváron és környékén.
A sonline.hu beszámolója szerint tavaszra látványosan megszaporodott az eladó üzletek száma, egyes előrejelzések szerint a tavasz végéig újabb tucatnyi kisforgalmú boltra kerülhet lakat. A havi 50-100 ezer forintnyi elmaradt bevétel miatt pedig az ingatlan-tulajdonosok is kétségbeestek. Bérlő híján csak ráfizetnek az üresen álló építményre.
A hetvenezres somogyi városban főként élelmiszer, de ruházati és elektronikai cikkeket forgalmazó kereskedések is új üzemeltetőt, tulajdonost keresnek. Ingatlanközvetítők szerint megfigyelhető, hogy az ingatlan-tulajdonos először bérbe akarja adni az üzletet és csak később, a fizetőképes kereslet híján igyekszik megválni tulajdonától.
Fodor Attila, a CBA-szóvivője elmondta: a válság kirobbanása óta országosan csaknem 200 olyan bolt zárt be, amelyik előtte a franchise-rendszer tagja volt. Különösen a kis alapterületű, 100-200 négyzetméteres üzletek bérlői, üzemeltetői kerültek nehéz helyzetbe. A forgalom sok helyütt alacsony, a kereskedők januári, februári bevétele gyakran jóval gyengébb a reméltnél. Ilyen viszonyok közepette egészen bizonyos, hogy újabb bezárások következnek.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Építési szigor most már a Balaton egyik legnagyobb városában is
- Meglepő a különbség – így állnak most a magyar nyugdíjak
- Centiken múlt a frontális ütközés, így hangzik a vétkes elképesztő magyarázata
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését