A budapesti 2-es metró vonalára szánt francia szerelvények augusztus vége körül állhatnak forgalomba, s bár a mai orosz kocsik még bírják három-négy évig, de átfogó javításuk hárommilliárd forintot igényelne -írja a Napi Gazdaság.
Az Alstom-szerelvény prototípusa májusra fejezheti be az 1500 kilométeres próbafutást, ezután a járműgyártó benyújthatja a teszt eredményeit tartalmazó dokumentációt a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, majd kiadhatják a forgalomba állításhoz szükséges típusengedélyt.
Az eredeti tervek szerint a prototípus szerelvénynek már 2007 decemberében meg kellett volna érkeznie, az első szerelvénynek pedig 2008 augusztusában forgalomba állnia.
Ahhoz, hogy tovább közlekedhessenek a régi, orosz járművek a kettes vonalon átfogó javításon kellene átesniük a szerelvényeknek, így még három-négy évig forgalomban maradhatnának, ám ennek költsége meghaladja a 3 milliárd forintot.
Rém értékes papír lapul megannyi magyar fiókban: sokan nem is tudják, mennyire sokat is ér valójában
Kevés dologban lehet elmondani, hogy Magyarország előz olyan országokat, mint Ausztria, Hollandia vagy Svájc, márpedig az útlevelünk erősebb.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Megint fordul az időjárás, újra jégeső fenyeget
- A Momentum az EU külügyi és biztonsági főképviselőjéhez fordul az orosz hekkertámadás miatt - a nap hírei
- Iszonyatos utcai bunyó volt Pécsen
- Eldőlt a berlini Tesla-gyár sorsa – most jön az igazi háború
- Kutatás: már idehaza is gazdasági katalizátorrá vált a túrázás
- Kiszedték a palesztinokból, hol találják meg a túszok holttestét