A 2008. első negyedévi 40 726 darabbal szemben mindössze 27 229 új autó talált gazdára az idei első három hónapban. Az élen 3 998 darabbal a Suzuki áll, őket követi 3 420 új autóval az Opel és 2 804 eladással a Ford.
Személygépkocsi és terepjáró:
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közzétette a legfrissebb újautó eladási statisztikáit. Az idei első negyedévben 33,1 %-kal kevesebb új autó talált gazdára, mint az előző év hasonló időszakában. A 42,6 %-os visszaesés ellenére megőrizte piacvezető helyét a Suzuki, de a fokozódó piaci részesedésének köszönhetően szorosan követi őket a német Opel.

Minden tizedik új autót a Ford adta el, miközben kétezer feletti eladásokat produkált még a Volkswagen és a Toyota is. A top 10-ben egyedülálló teljesítményt nyújtott a Renault, a franciák a válság közepette is növelni tudták az eladásokat.
57,8 %-os zuhanás után 1 277 új autót adott el a Skoda, valamivel több mint ezer Peugeot és Honda talált gazdára. A franciák 40 %-os visszaesést voltak kénytelenek elszenevedni, míg a japán gyártó eladásai mindössze 85 darabbal csökkentek.
A tizes listát a Fiat zárja 893 darab új autó értékesítésével.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Haszonjárművek:
A haszonjárművek esetében valamivel magasabb, 34,9 %-os volt az eladási volumen visszaesése. A válság ellenére a Ford és a Nissan növelni tudta az eladásait, előbbi márkából 1 035, utóbbiból kerek 500 darab gurult ki a szalonokból. A piaci részesedés tekintetében a Ford közel 11 pontos növekedést ért el, több mint minden negyedik eladott új haszonjármű ehhez a márkához tartozik.

A második Nissan és a harmadik helyezett Fiat még 10 % feletti piaci részesedést produkált, de az utóbbi márka közel 40 %-os volumencsökkenés mellett érte el a 10,2 %-os tortaszeletet. A Volkswagen, a Peugeot, a Toyota és a Renault 50-60 % közötti visszaesést szenvedett el az előző évhez képest.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








