Alapvető befolyással bír biztosító-választási döntésünkre közvetlen környezetünk véleménye. Az ING Csoport 80 ezres mintán vizsgálta, hogy mi alapján választunk életbiztosítót; kiderült, hogy 44 százalékunk családtagjaira, barátaira, kollégáira hallgat elsősorban. A kutatási eredmény rámutat: az ügyfélszerzés a már meglévő ügyfelek elégedettségének fenntartásával kezdődik, hiszen ők azok, akiknek véleménye alapján a döntések megszületnek.
Meghatározó szerepet játszik életbiztosító-választási döntéseinkben közvetlen környezetünk véleménye. A 80 ezres mintán végzett kutatásból kiderül: az emberek 44 százaléka családtagjai, barátai, kollégái véleménye alapján dönti el, hogy melyik biztosítót választja, amikor valamilyen életbiztosítási terméket kíván vásárolni. Azoknak az aránya, akik döntésük során egyáltalán nem veszik figyelembe környezetük véleményét, 56 százalék.
Különösen érdekes megállapítása a kutatásnak, hogy minél inkább elégedett valaki életbiztosító-választásával, annál nagyobb a valószínűsége, hogy döntését közvetlen környezetének véleménye alapján hozta meg. Jelzi ezt, hogy a megkérdezett ügyfelek legelégedettebb egyharmadának közel felét teszik ki azok, akik környezetük véleménye alapján választottak, míg az elégedettségi skálán a középső pozíciót elfoglaló egyharmad körében ez az arány már csak 43, a legkevésbé elégedett egyharmad körében pedig mindössze 39 százalék.
A pontos összefüggések feltárása további elemzést igényel, az mindenesetre valószínűsíthető, hogy az elégedettség, illetve a környezet véleményének figyelembe vétele kölcsönösen befolyásolják egymást. "Egyik oldalról egyértelmű, hogy minél több véleményt gyűjt be valaki a környezetéből, annál pontosabban meg tudja ítélni egy adott biztosító teljesítményét, így döntése is annál jobb lesz, ami értelemszerűen elégedettségében is tükröződni fog. Az eredmények alapján ugyanakkor az is kirajzolódni látszik, hogy minél inkább környezete véleménye alapján dönt valaki, annál inkább elégedettnek akarja magát érezni" - hívja fel a figyelmet dr. Kótiné Somfai Ágnes, az ING Biztosító marketing- és kommunikációs igazgatója.
A kutatásból kiderül az is, hogy az elégedettebb ügyfelek maguk is többször hangoztatják véleményüket biztosítójukról, mint a kevésbé elégedettek. Sőt a különbség igen jelentős: a legelégedettebbek 24 százaléka beszélt ötnél több alkalommal családtagjaival, barátaival, kollégáival biztosítójáról egy egyéves időintervallum alatt, szemben a közepesen elégedettek 12, illetve az elégedetlenek 7 százalékos arányával. Fordított arányt mutat, ha azt vizsgáljuk, hányan nem beszéltek egyáltalán biztosítójukról: 10, 21, illetve 35 százalék az érték. A teljes minta alapján pedig az derül ki, hogy az emberek 23 százaléka egyáltalán nem beszél életbiztosítójáról, 8 százalék viszont 10-nél is többször.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kutatási eredmény rámutat: az ügyfélszerzés a már meglévő ügyfelek elégedettségének fenntartásával kezdődik, hiszen ők azok, akiknek a véleménye alapján a döntések megszületnek.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- 10 forinttal csökkentette árait töltőállomásain a Mol, szerdán csökken a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is - a nap hírei
- Hihetetlen dolgot művelt a fehérorosz cenzúra
- Férfi kézilabda NB I - Kilvinger Bálint lesz a Győr vezetőedzője
- Súlyos gondok vannak a Baltikum légiközlekedésével
- Női Vuelta - Vas Blanka az élre tört
- Német elnök: a 2004-es uniós bővítés "európai örömpillanat" volt