Karambolos kárfelvételkor egyre több autósnak ajánlja a biztosító, hogy a javíttatás előtt fizet, és nem kell elszámolni a pénzzel. Ezzel a feketeszervizekbe terelik az autókat. Igaz, hogy olcsóbb, de veszélyes lehet a sufniszervizes, számla nélküli szerelés.
Egyre nő a biztosítók és az autósok egyezségi megállapodásán alapuló úgynevezett gyorsított vagy készpénzes kárrendezések száma - mondta el a Világgazdaságnak Stégner Zsolt, a Mazda Budaörs ügyvezető igazgatója. A szokásos eljárás szerint a biztosító megegyezik az autóssal, hogy az áfával csökkentett összeget készpénzben kifizeti, és ezzel az ügy le is zárul: elszámolási kötelezettség nincs, a javítás elvégzését nem ellenőrzik.
Ilyenkor két eset van: a kuncsaft vagy sufniszervizbe megy, vagy csak elteszi a pénzt. A sufniszervizben pedig ellenőrizetlen forrásból származó és sok esetben kétes minőségű alkatrészekkel dolgoznak. Élelmes vállalkozók Németországban felvásárolják az ott roncsnak nyilvánított karambolos autókat, amelyek aztán megjelennek a magyar, román és bolgár műhelyekben. Egy részük sérüléseit kikalapálják, majd karambolos voltát elhallgatva értékesítik, a többinek pedig az alkatrészeit használják fel. Azonban - hívja föl a figyelmet Stégner Zsolt - egy sérült futómű a kiegyengetés után sem lesz alkalmas a biztonságos közlekedésre.
Jó lenne, ha a biztosítók csak számla ellenében fizetnék ki a karambolos autók rendbehozatalának költségét. Ez a feketegazdaság elleni küzdelemben is előrelépés lenne, hiszen a számla mögött nem csupán a költségvetés számára fontos bérkifizetés és adózás, hanem jótállás is van, amely az ügyfelet védi - mondja Balogh Árpád, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) alelnöke.
-
Indul a szezon! Mire figyelj, ha most vásárolsz kerti bútort?
Az XXXLutz szakértői szerint folyamatosan nő az érdeklődés a kerti termékek iránt.
- Nem tipikus: rendkívüli bérfejlesztéssel álltak elő autóipari munkáltatók
- Leváltották a hagyományos boltokat a webáruházak
- Majomhimlő: négy újabb eset Angliában, már hét beteg van összesen
- Ukrán származása miatt hagytak helyben egy férfit Tatabányán
- Teljesen beállt az M1-es autópálya
- Boris Johnson tovább feszíti a húrt az EU-val – az északír katolikusok sem repesnek
Sustainable World 2022
Portfolio Digital Transformation 2022
Külföldi piacra lépés 2022


