A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
A kínai BYD autógyártó jelentős árcsökkentéseket hajtott végre elektromos és hibrid modelljeinél, miközben a globális autóárak emelkednek. A vállalat népszerű Seagull elektromos járművének ára már egy felső kategóriás kerékpárnál is olcsóbb lett - írta a vg.hu.
Az elektromos autók piaca kezd hasonlítani a mobiltelefonok 2010-es évekbeli helyzetére, ahol a fogyasztói elvárások az újdonság helyett az érték felé tolódtak. A BYD folyamatos árcsökkentései arra utalnak, hogy jelentős tartalék van még a kínai óriás árrésében.
A Seagull modell, amely eddig is kedvező árú volt, most mindössze 55 800 jüanért (7780 dollárért) kapható Kínában. A legjelentősebb árcsökkentés a Seal kétmotoros hibridnél történt, amelynek ára 53 ezer jüannal, 102 800 jüanra mérséklődött. Ezek az árleszállítások egy olyan időszakban következnek be, amikor az elektromosautó-ipar növekedése lassul - Kínában áprilisban 3,5 millió eladatlan elektromos autó volt a kereskedésekben.
A BYD versenyelőnye a vertikális integrációban rejlik. A vállalat maga gyártja akkumulátorait, tervezi chipjeit és szigorúan ellenőrzi működését. Míg a versenytársaknál az árcsökkentés az árrések rovására megy, a BYD esetében ez piaci részesedés és jövőbeli árazási erő növelését jelenti. Az elmúlt évek akár 30 százalékos árcsökkentései ellenére a cég bruttó árrése 2021 óta folyamatosan emelkedik.
A hagyományos autógyártók prémium termékként árazták az elektromos autókat, a technológiai költségekre és a márkaértékre hivatkozva. A BYD megközelítése megkérdőjelezi ezt a stratégiát, kevesebb lehetőséget hagyva a riválisoknak a magasabb árak indoklására.
Bár kritikusok szerint az agresszív árazás nem feltétlenül fenntartható és öldöklő árversenyt indíthat, a BYD első negyedéves közel 20 százalékos bruttó árrése felülmúlta a Tesla 16 százalékát és a legtöbb helyi versenytársét, amelyek még mindig veszteségesen működnek. A BYD részvényei 80 százalékkal emelkedtek az elmúlt évben.
A legújabb árcsökkentési hullám nehéz helyzetbe hozza a versenytársakat: vagy ők is csökkentik áraikat és viselik ennek pénzügyi következményeit, vagy fenntartják az árakat és piacot veszítenek. A gyengébb riválisok számára a konszolidáció elkerülhetetlenné válhat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az autóiparban kevés precedens van az ilyen szintű agresszív árazásra, de egyértelmű párhuzamok vonhatók a 2010-es évek okostelefon-háborúival. Akkor olyan egykor meghatározó márkák, mint az LG, a Sony Ericsson, a Nokia, a Motorola és a BlackBerry gyorsan eltűntek, ahogy az árrések összeomlottak. Csak a vertikálisan integrált, globális méretű gyártók – például az Apple és a Samsung – tartották meg piaci pozícióikat.
Az európai autógyártók különösen nagy nyomás alá kerülnek a BYD ársokkja miatt. A kínai cég az elmúlt hónapban először előzte meg a Teslát a regionális elektromosautó-eladásokban: míg a Tesla értékesítéseinek volumene 49 százalékkal csökkent, a BYD-é 169 százalékkal nőtt. Szingapúrban már a legkelendőbb márkává vált, megelőzve a Toyotát is.
A hagyományos nagy gyártóknak hamarosan Kínán kívül is indokolniuk kell majd a lényegesen magasabb árakat, így az elektromosautó-verseny az árrések játéka lesz, amelyet csak kevesen nyerhetnek meg.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








