Az ünnepek közeledtével minden évben újra felmerül a dilemma: élő vagy műfenyő kerüljön az otthonokba.
Műfű, műanyagtojás, műanyagkosár és temérdek felesleges csomagolás. Ahogy szinte minden, a kiskereskedelem fókuszában álló ünnepkor, húsvét alkalmával is jelentősen megnő a műanyagfelhasználás. Pedig higgyük el, létezhet plasztikmentes húsvét is, méghozzá anélkül, hogy az ünnepi élmény csorbát szenvedne.
A húsvéti tojások gyűjtésére az utóbbi években egyre többen kezdtek festett műanyag kosarakat használni, pedig a hagyományos, vesszőből font kosár minden szempontból tartósabb és fenntarthatóbb megoldás. A hagyományokat érdemes megtartani a hímes tojások esetében is, hiszen bármilyen szép és jó minőségű műanyag tojásokat lehet kapni, megterhelik a környezetet, és közel sem tudják azt a hangulatot biztosítani, amit környezetbarát társaik. Tegyük le voksunkat a hagyományos vagy esetleg a fa tojás mellett, hiszen utóbbi nemcsak dekoratív elem lehet, de nem is terheli a környezetet.
Festés természetesen
Akár hagyományos, akár fa tojást díszítünk, érdemes jobban odafigyelni arra, milyen festéket veszünk, hiszen a locsolók lenyűgözése mellett arra is törekednünk kell, hogy környezetbarát megoldást válasszunk. A legjobb, ha kizárólag természetes összetevőkből készült ételfestékkel dekoráljuk a húsvéti fészek tartalmát: a száraz dióhéjból barna, száraz vöröshagymahéjból barnáspiros, sáfrányból és körömvirágból sárga színt nyerhetünk ki a főzéssel. A színek kikísérletezése még érdekesebb is, mint a kész festék.
Ne műanyagot hozzon a nyuszi!
A gyerekek nemcsak a sonka és a hímestojás miatt várják a húsvétot, a nyúltól csokoládét és ajándékokat is várnak. Az utóbbi kapcsán azonban a nyuszi jobban teszi, ha nem műanyag játékokat, hanem könyvet, ruhát, színezőt, ceruzát vagy élményt helyez a kosárba, hiszen így ő és a gyerekek is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy fenntartható és környezetbarát ünnep legyen a húsvét.
A hűtő feltöltésekor a környezetre is gondoljunk!
Az ünnepek központi eleme a mennyei fogásokat felsorakoztató menü, ez pedig húsvétkor sincs másként. A fenntarthatóság azonban a konyhában is fontos, így a házigazdáknak javasolt arra is ügyelni, hogy minél kevesebb hulladékot termeljen a lakoma. Ebben kulcsszerepet játszik a tudatos bevásárlás.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- mondta Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezetője.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








