Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
A karácsony előtti hajrá után most itt a januári bevásárlási láz ideje: egyrészt megkeződik a "csereidőszak" és az ajándékutalványok felhasználása, másrészt hatalmas akciók indulnak az üzletek többségében. Nem csak a ruházati láncokban vannak jelentős leárazások: a lakberendezési holmikat és a műszaki cikkeket forgalmazó üzletek kínálatában is érdemes körülnézni a következő napokban, hetekben.
A karácsony előtti hetekben bármelyik bevásárlóközpontba is ment az ember, óriási tömeggel találkozhatott, a vásárlási láz vélhetően még az egy évvel korábbit is túlszárnyalta. Bár januárban ehhez képest általában kissé visszaesik a kereslet, megindul a karácsonyi ajándékok cseréjének időszaka, és szinte mindenhol megkezdődnek a nagy januári akciók - akár 50-70 százalékos leárazásokkal.A legjobb az ár-érték arány
A nagy akciók annak köszönhetőek, hogy a kereskedők szeretnének megszabadulni a készleteiktől, így az árak várhatóan folyamatosan csökkennek majd a következő hetekben, és ahogy korábbi cikkünkben írtuk, ismét lehetnek áfamentes napok, amikor 20-25 százalékkal olcsóbban lehet megvásárolni a termékeket.
- hívta fel a figyelmet Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója. Érdemes lehet még ilyenkor olyan termékeket is vásárolni, amelyeknek épp nincs szezonja: például bútorokat, háztartási nagygépeket, vagy barkácstermékeket, kerti eszközöket.
Hol érdemes most körülnézni?
A nagy bevásárlóközpontok, mint az Allee és a WestEnd a honlapjukon hirdetik, hogy valamennyi ott található üzletben akár 30-50 százalékos leárazások várják a vásárlókat. Az Allee tapasztalata az elmúlt évek alapján, hogy a január egy kifejezetten erős forgalmú hónapnak számít, hiszen akik vásárlási utalványt vagy pénzt kapnak karácsonyra, leginkább januárban realizálják a vásárlásokat. Minden olyan üzlet keresett ebben az időszakban, ahol leárazások vannak, de kiemelkedően nagy a forgalom a ruházati és a cipőüzletekben.
A lakberendezési láncnál az akciókat tekintve széles a skála: a nagyobb bútorok éppúgy megvásárolhatók kedvezményesen, mint a praktikus konyhai eszközök, textíliák, vagy dekorációs termékek. Akik a nappalijukat szeretnék az évkezdet apropóján felfrissíteni, azoknak érdemes az ülőgarnitúrák és a szekrénysorok felé venni az irányt, de azok is megtalálják a számításukat, akik éppen konyha -, étkező-, vagy fürdőszoba-bútort szeretnének vásárolni. Kiegészítők terén hasonlóan nagy a merítés: szennyestartó, vállfák, plédek és ágyneműhuzatok egyaránt rendkívül jó árakon találhatnak gazdára,
Január 7-8-án pedig minden termékre 13 százalék kedvezményt kínál a lakberendezési áruházlánc. Az olyan termékeknél azonban, amelyek nap mint nap használatban vannak, érdemes a minél jobb minőségű darabot választani, akkor is, ha az kissé drágább és nincs leárazva, hiszen hosszú távon költséghatékonyabbnak bizonyul.
- Fontos tudni, hogy akciósan vásárolt termékeknél is ugyanazok a jogok illetnek meg, mintha nem leértékelt terméket vettél volna. Tehát a szavatosság és a jótállási jog teljesen független a termék vételárától, kivéve, ha azért van leértékelve egy termék, mert az hibás.
- Mindig őrizd meg a vásárlást bizonyító blokkot, nyugtát, számlát, mert a reklamációt csak akkor köteles a kereskedő elfogadni, ha bizonyítod, hogy az ő üzletében vásároltad a terméket.
- Ellenőrizd, hogy az eladó a kiírt áron számolja-e az árut, és ha nem, akkor azt jelezd a pénztárnál. Több eladási ár együttes feltüntetésekor a legalacsonyabb összeget kell kifizetni - figyelmeztetett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a karácsonyi vásárlási láz előtt.
A műszaki újdonságok jelentős részét a jelenleg is zajló Las Vegas-i Consumer Electronics Show (CES) kiállításon jelentik be, így a szórakoztatóelektronikai és mobiltelefon-kereskedők az előző évi modelleket az év első hónapjaiban kiárusítják, hogy tavasszal már az új modellek legyenek készleten.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kereslet mindig januárban a legnagyobb az első negyedévben, nagyjából a decemberi forgalom harmadát bonyolítja ilyenkor a műszaki áruház, egy átlagos nyári hónaphoz képest pedig ötödével magasabb a forgalom. Sokan az éves megtakarításaikat vagy az év végi jutalmukat, 13. havi fizetéseiket költik el: a tartós fogyasztási cikkek, nagyháztartási gépek, mobiltelefonok és notebookok népszerűek ezekben a hetekben.
A Media Markt szintén előnyös évindító ajánlatokkal várja a vásárlókat: a nagyobb háztartási gépek, mint a hűtők, mosogatógépek és mosogatógépek is jelentős kedvezménnyel vásárolhatók, illetve a szórakoztatóelektronikai kínálatban (okostévék, mobiltelefonok, laptopok, notebookok) is érdemes körülnézni.
- tudta meg a Pénzcentrum a műszaki lánctól.
A Decathlonban a január sosem holt időszak, hiszen sokan ilyenkor szerzik be téli sporteszközeiket, ruházati termékeiket.
A vásárlás intenzitása ebben az időszakban nem az akcióktól függ, hanem főleg az időjárási viszonyoktól, egy nagyobb havazás például komoly extraforgalmat jelent az áruházláncnak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







