Meglepő ötlettel állt elő a KIKA, H&M, Zara: vajon bejön a vásárlóknak?

2014. december 16. 06:04

Hatalmas népszerűségnek örvend a lakberendezés, az otthonok szezonális csinosítása. Ráadásul a legfrissebb trendek szerint a város peremén található lakberendezési áruházak helyett egyre többen választják valamelyik központi részen fekvő egységet. Budapesten például idén ősszel nyitott a KIKA Deco, a H&M Home és a Zara Home is.

Magyarországon is hihetetlen népszerűségnek örvend a lakberendezés; a fogyasztók jelentős része költ folyamatosan otthona csinosítására. Vásárlási szokásokra vonatkozó felmérések szerint bár az "utazás, szabadidő" kategóriára költenének legtöbbet az emberek Magyarországon; összességében azonban a lakással kapcsolatos tételek állnak a figyelem középpontjában. A tervezett kiadások között a "lakásfelújítási munkák", illetve a "háztartási gép" kategóriák állnak a lista második és harmadik helyén, ezeket követik a lakberendezési tervek; rengetegen fordítanák új bútorokra és dekorációs termékekre pénzüket. Ráadásul úgy tűnik, az emberek évről évre többet költenek ezekben a kategóriákban.

Az életkörülmények javításával kapcsolatos igények növekedésére természetesen a nemzetközi és a hazai piac is régóta kiemelt figyelmet fordít. Folyamatosan nyílnak a különböző lakberendezési és dizájnboltok, és a nagy hálózatok is megfontolt, de állandó terjeszkedésben gondolkodnak. Jó példa erre, hogy az IKEA például nemrég jelentette be: a soroksári bevásárló-, és kereskedelmi központnál épülhet fel a 3. magyar IKEA-áruház. Érdekesség, hogy ezen a területen már régóta van a KIKA-nak is egy nagyobb áruháza, tehát kereskedelmi szempontból kiemelt területről beszélhetünk.

Bár a városszéli, nagyobb lakberendezési áruházak létjogosultságát nem lehet elvitatni; a fogyasztói igények növekedése/változása egy sokkal jelentősebb változást is hozott az elmúlt években. Az ismertebb nemzetközi áruházláncok ugyanis sorra nyitják Európa szerte, és idehaza is a kisebb, otthondíszítésre szakosodott üzleteiket. Ráadásul ennek a folyamatnak Budapest esetében újabb lökést adhat a kormány legújabb terve, amely szerint fizetőssé tennék az eddig díjmentesen használható M0-s körgyűrű bizonyos, illetve az autópályák fővárosi bevezető szakaszait. A város peremén található lakberendezési áruházak helyett ugyanis sokan választhatják valamelyik központi részen fekvő egységet.

A városlakókra hangolva: KIKA, Zara, H&M

Az elmúlt időszakban több hasonló üzlet jelent meg a budapesti városszövet központi részén, amely jól mutatja a hatalmas érdeklődést lakberendezés iránt. A nemzetközi cégek közül elsők között jelent meg Budapesten a H&M Home, amely a Westendben, majd idén szeptemberben az Arénában tette elérhetővé dekorációs termékeit. November közepén pedig a spanyol Inditex csoporthoz tartozó áruházlánc dekorációs egysége, a Zara Home kétszintes üzlete nyílt meg a Deák Ferenc utcában (Fashion Street). A kifejezetten lakberendezésre szakosodott áruházláncok közül elsőként pedig a KIKA döntött úgy, meghódítja a belvárosi közönséget is. Idén ősszel nyitottak boltot KIKA Deco néven a főváros szívében, a Nyugati téren.

Ezek az üzletek elérik azokat a járókelőket is a belvárosban, akik nem direkt vásárlási céllal utaznak egy lakberendezési áruház, jellemzően városszéli egységéhez. A belvárosi boltok, a gyakran változó áruprezentációval a kirakatokban el tudják érni a "mindig valami új" érzését, ami becsalogatja a sétálókat, nézelődőket - különösen tekintettel az olyan kiemelt időszakokban, mint a karácsony. A lakberendezési áruház sokak számára a bútort jelenti - bútort pedig ritkábban vásárolunk - főként mi magyarok. Ha viszont dekorációról van szó, az más - itt a bútor marad, csak a körítés változik és erre egyre nagyobb az igény

- mondta el a Pénzcentrum megkeresésére egy az iparágat jól ismerő szakértő.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A szakértő kiemelte, ma már - ugyanúgy, ahogy az öltözködésben - a lakás "öltöztetését" is trendek "diktálják". Ebben a témakörben is folyamatos impulzusok érik az érdeklődőket magazinokban, blogokon, online közösségi oldalakon keresztül. Egy-egy új kiegészítő megvásárlása, új színek használata sokak otthonát frissebbé, modernebbé varázsolja és közelíteni tud az éppen aktuális lakberendezési trendek felé, miközben az alap bútorokon nem változtatott.

Ráadásul a szezonális felfutás is kifejezetten a kisebb, célzottabb termékkörrel működő boltok felé terelheti a vásárlóközönséget. Iparági értesüléseink szerint mind a H&M, a Zara, és a KIKA Deco forgalmán is nagyott dobott az ünnepi vásárlási láz; ez többnyire a késő délutáni órákban, valamint szombaton a legerősebb. A frissen nyílt áruházaknak tehát nagyon jó ez az időszak arra, hogy megalapozzák az üzlet ismertségét.

Az idei karácsony TOP5 slágerterméke a lakberendezési, és dekorációs áruházakban decemberben

  • 1. Lakástextíliák
  • 2. Poharak
  • 3. Lakásdíszek
  • 4. Karácsonyi díszek, kiegészítők
  • 5. Háztartási eszközök

Nagy kérdés természetesen, az ajándéknak és természetesen díszítésre szánt termékek megnövekedett kereslete után, tartósan is fenn tudják-e tartani az érdeklődést az új piaci szereplők. A nemzetközi trendek azonban azt mutatják, hogy az otthonokra fordított büdzsé (hozzávetőlegesen) állandó, egyre gyakoribb, hogy a családok évszaknak megfelelően "öltöztetik" fel otthonaikat. Erre a trendre rárepülve pedig következő időszakban további hasonló, dekorációra szakosodott üzletláncok is megjelenhetnek a nagyvárosok központi részein (Budapesten ezt a folyamatot némileg visszavetheti a nemrég meghosszabbított plázastop intézménye).

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm