Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
A fogyasztói elvárásokhoz alkalmazkodva a termékpalettát és a gyártási folyamatot is zöldíteni kell a baromfitermelésben is. "Minden gyártó figyeli a különböző trendeket, amelyek érdekelhetik a fogyasztóit, és próbál ezeknek megfelelni. A huszonegyedik századi ember sokkal környezettudatosabb fogyasztó, hiszen szemünk előtt zajlik a már eltagadhatatlan klímaváltozás. A tudatosabb vásárlók szeretnének ennek negatív hatásai ellen tenni" - mondta el Bárány László, a Master Good ügyvezető-tulajdonosa a Magyar Nemzetnek. A körforgásos gazdálkodás sokat számít a fenntarthatóság szempontjából ebben az ágazatban.
Bárány László szerint az élelmiszerek ára az év utolsó három hónapjában már csökkenni fog, mivel az infláció miatt azokban az országokban, ahova exportálnak (ez csaknem ötven külföldi célpiac) a fogyasztásban tíz-tizenöt százalékos visszaesés tapasztalható. Emiatt relatív túltermelés alakult ki, és ez fogja kikényszeríteni az árcsökkenést. Ez a gabonáknál már látható, bár a kenyér árán még nem észrevehető. Az ügyvezető arról is beszélt a lapnak, hogy egyre fontosabbá válik a baromfitermelésben az egyes termékek ökológiai lábnyoma.
A vásárlók részéről is egyre nagyobb igény mutatkozik a fenntarthatóbb termékekre. A Bárány család cége ezért is tért át a körforgásos gazdálkodásra. Ennek során a termelőktől felvásárolják a gabonát, melyből takarmányt készítenek a csirkéknek. Még a búzaszárat is átveszik, ebből sterilizált almot készítenek. A náluk termelődött trágyából szerves trágyát készítenek, amit visszajuttatnak a termelőknek. A csirkefeldolgozás során minden melléktermék hasznosul. Az ügyvezető szerint a csirkéé az egyik legfenntarthatóbban termelhető hús a világon.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








